دلو 09, 1402 09:41 Asia/Kabul
  • نمایندگی ایران در سازمان ملل: تهران هیچ ارتباطی با حملات علیه نیروهای آمریکایی ندارد
    نمایندگی ایران در سازمان ملل: تهران هیچ ارتباطی با حملات علیه نیروهای آمریکایی ندارد

نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد در پی حمله پهپادی به نیروهای آمریکا در شمال شرقی اردن، نزدیک مرز سوریه و کشته شدن سه نظامی آمریکایی، اعلام کرد: ایران هیچ ارتباطی با این حملات ندارد.

به گزارش رادیو دری، نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد یکشنبه شب با اعلام اینکه ایران هیچ ارتباطی با این حملات ندارد تصریح کرد، درگیری توسط ارتش آمریکا علیه گروه های مقاومت در عراق و سوریه آغاز شده و چنین عملیاتی بین آنها دو طرفه است.

منابع خبری یکشنبه شب اعلام کردند، در یک حمله پهپادی شبانه به یک پایگاه آمریکایی در اُردن، سه سرباز ارتش ایالات متحده کشته و 34 نظامی دیگر آمریکایی زخمی شدند. 

ستاد فرماندهی نیروهای تروریستی آمریکا مستقر در منطقه غرب آسیا، آسیای مرکزی و شرق آفریقا موسوم به "سنتکام" نیز خبر این حمله را تایید کرد.

در همین راستا مقاومت اسلامی عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد، شامگاه یک شنبه به تعدادی از نقاط در سوریه و فلسطین اشغالی حمله کرده است.

جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا اما در بیانیه ای مدعی شد این حمله «از سوی گروه‌های شبه نظامی تحت حمایت ایران، انجام شده است. 

خبرگزاری رویترز اما به نقل از یک مقام آمریکایی گزارش داد، حمله به پایگاه آمریکایی توسط ایران انجام نشده است.

مقاومت اسلامی عراق پیشتر و به دنبال جنایات و حملات وحشیانه رژیم اسرائیل علیه مردم مظلوم فلسطین به ویژه غزه و حمایت کامل واشنگتن از این حملات، به طرف آمریکایی در خصوص اقدامات تلافی جویانه هشدار داده بود.

رژیم صهیونیستی از هفتم اکتبر گذشته با حمایت همه‌جانبه کشورهای غربی، کشتار گسترده‌ای را در باریکه غزه و کرانه باختری ضد مردم بی‌دفاع و مظلوم فلسطین به راه‌ انداخته و سکوت جامعه جهانی و نهادهای حقوق بشری در قبال جنایات اسرائیل، موجب تداوم کشتار زنان و کودکان فلسطینی توسط ماشین جنگی این رژیم نامشروع شده است.

کلیدواژه