حمل 18, 1403 10:33 Asia/Kabul
  • سفیر ایران در سازمان ملل: شورای امنیت جنایت راسک و چابهار را محکوم کند
    سفیر ایران در سازمان ملل: شورای امنیت جنایت راسک و چابهار را محکوم کند

سفیر ایران در سازمان ملل در پی حمله تروریستی گروهک موسوم به جیش العدل در استان سیستان و بلوچستان ایران، از شورای امنیت سازمان ملل خواست این اقدام منفور و وحشیانه ترویستی را به شدت محکوم کند و تدابیر مناسب را برای مبارزه با تروریسم در پیش گیرد.

به گزارش رادیو دری؛ امیر سعید ایروانی در نامه‌ای به شورای امنیت و دبیر کل سازمان ملل نوشت: حمله تروریستی بزدلانه اخیر در خاک جمهوری اسلامی ایران، تنها دو روز پس از حمله تروریستی مذموم و نفرت انگیز رژیم اسرائیل به اماکن دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران در پایتخت جمهوری عربی سوریه روی داد.

وی با شرح جزییات حمله جنایتکارانه گروهک تروریستی جیش العدل به شهرهای چابهار و راسک در استان سیستان و بلوچستان ایران و شهادت  ۱۰ افسر پلیس و نیروی امنیتی و زخمی شدن ۴۴ غیرنظامی در این حملات تصریح کرده است: جمهوری اسلامی ایران که خود مستقیماً متحمل پیامدهای فاجعه بار تروریسم بوده، بر تعهد تزلزل ناپذیر خود برای رهبری مبارزه با این بلای خانمان سوز ثابت قدم است و ما مصمم هستیم که از مردم سرافراز و نجیب ایران محافظت کنیم و امنیت کشورهای همسایه را از خطر این گروه‌های تروریستی حفظ کنیم.

سفیر ایران در سازمان ملل در پایان نامه خود از رئیس شورای امنیت خواست این مکاتبه را به عنوان سند شورای امنیت و مجمع عمومی تحت عنوان «اقدامات برای از بین بردن تروریسم بین المللی» ثبت و توزیع کنند.

تعدادی از تروریست‌ها و اشرار مسلح وابسته به سرویس‌های جاسوسی بیگانه در ساعات اولیه بامداد پنجشنبه ۱۶ حمل/ فروردین به قصد برهم زدن امنیت و سلب آرامش مردم به طور همزمان به پنج نقطه از اماکن عمومی و پایگاه‌های نظامی و انتظامی در شهرهای چابهار و راسک در سیستان و بلوچستان حمله کردند.

در پی این حملات، با عملیات مشترک نیروی زمینی سپاه و نیروهای فرماندهی انتظامی تروریست‌ها و اشرار مسلح به هلاکت رسیدند و امنیت و آرامش کامل در مناطق درگیری برقرار شد. ️

در این عملیات ۱۸ نفر از تروریست‌ها و اشرار مسلح مهاجم هلاکت شند و ۱۰ نفر از نیروهای حافظ امنیت ایران نیز به فیض شهادت رسیدند.

سردار پاکپور: ۱۵ تروریست در راسک و چابهار به هلاکت رسیدند

پایان عملیات ضد تروریستی با هلاکت تروریست‌ها و اشرار مسلح

کلیدواژه