دلو 25, 1402 15:49 Asia/Kabul
  • کاظمی قمی: آمریکا از جغرافیای کشورهای منطقه برای اقدامات ضدامنیتی سوءاستفاده می‌کند
    کاظمی قمی: آمریکا از جغرافیای کشورهای منطقه برای اقدامات ضدامنیتی سوءاستفاده می‌کند

سفیر ایران در کابل گفت: ایران هیچ تردیدی ندارد که آمریکا درصدد سوء استفاده از سرزمین‌ کشورهای همسایه برای اقدامات تروریستی، ضدامنیتی و طرح‌های اطلاعاتی است.

به گزارش رادیو دری، حسن کاظمی قمی با اشاره به سوء استفاده آمریکا از سرزمین کشورهای همسایه برای اقدامات تروریستی و ضدامنیتی اظهار کرد: بر این اساس، همکاری در حوزه امنیتی بین کشورهای همسایه از جمله ایران، پاکستان و افغانستان اجتناب‌ناپذیر است.

وی افزود: دشمنان تلاش می‌کنند مشکلاتی را برای منطقه و کشورهای جمهوری اسلامی ایران، پاکستان و افغانستان ایجاد کنند، بنابراین مصالح و منافع ایران در همکاری منطقه‌ای جدی است.

نماینده ویژه رئیس جمهوری اسلامی ایران در افغانستان بر لزوم هوشیاری کشورهای منطقه در برابر طرح‌های ضدامنیتی و بی‌ثبات‌کننده دشمنان تاکید کرد و گفت: مساله امنیت برای هیچ کشور و نظامی بی اهمیت نیست و این‌ حق مسلم هر نظامی است که از سرزمین، مردم و امنیت ملی خود دفاع کند، اما ثبات و امنیت منطقه‌ای در گروی اقدامات جمعی است.

 کاظمی قمی اضافه کرد: از منظر حقوق بین الملل، هدف قرار گرفتن هر نقطه‌ای از یک سرزمین و امنیت یک ملت، مشمول دفاع مشروع بوده و حق نظام سیاسی است که با آن تهدید برخورد کند، بنابراین آنچه در جغرافیای کردستان عراق و پاکستان اتفاق افتاد، در چارچوب دفاع از خود و مطابق با نظام حقوق بین‌الملل بود.

کاظمی قمی: منافع افغانستان با مصالح کشورهای منطقه‌ گره خورده است

کاظمی قمی: مسیر ابتکار همکاری منطقه‌ای، باعث ثبات افغانستان می‌شود

کلیدواژه