حوت 02, 1402 13:45 Asia/Kabul
  • سفیر ایران در سازمان ملل : تداوم حملات رژیم صهیونیستی به غزه محکوم است
    سفیر ایران در سازمان ملل : تداوم حملات رژیم صهیونیستی به غزه محکوم است

سفیر و معاون نمایندگی ایران در سازمان ملل متحد به نمایندگی از جنبش غیر متعهدها گفت: تداوم حملات وحشیانه رژیم نسل کش صهیونیستی علیه مردم بی دفاع فلسطین به ویژه در باریکه غزه محکوم است.

به گزارش رادیو دری، «زهرا ارشادی» سفیر و معاون نمایندگی ایران در سازمان ملل متحد به نمایندگی از جنبش غیر متعهدها که دیروز( سه‌شنبه ) به وقت محلی به نمایندگی از این جنبش  در نشست کمیته ویژه منشور ملل متحد بیانیه این جنبش را قرائت می کرد، اعلام کرد، جنبش غیرمتعهدها تداوم حملات وحشیانه رژیم نسل کش صهیونیستی علیه مردم بی‌دفاع فلسطین به ویژه در باریکه غزه را به شدت محکوم کرده و بر درخواست آتش‌بس فوری بشردوستانه در این باریکه و حمایت از مردم فلسطین تاکید می‌کند.

«زهرا ارشادی» افزود، جنبش غیرمتعهدها  نسبت به هشدارهای گزارشگران ویژه سازمان ملل متحد در مورد نسل‌کشی آشکار رژیم صهیونیستی در باریکه غزه شدیداً ابراز نگرانی می‌کند و خواستار تعهد جامعه بین‌المللی برای جلوگیری از نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در باریکه غزه و اتخاذ تمامی اقدامات لازم برای پایان بخشیدن به آن است.

آمریکا بار دیگر قطعنامه پیشنهادی برقراری آتش بس فوری در باریکه غزه را که این بار از سوی الجزایر به نمایندگی از کشورهای گروه عربی در سازمان ملل متحد ارائه شده بود، برغم کسب 13 رای مثبت اعضای این شورا، وتو کرد.

این سومین باری است که قطعنامه پیشنهادی برای برقراری آتش‌بس در باریکه غزه توسط آمریکا وتو می‌شود.

وتوی پیش‌نویس قطعنامه شورای امنیت برای آتش بس در باریکه غزه توسط آمریکا در حالی است که شمار شهدای فلسطین از آغاز تجاوزگری ارتش رژیم صهیونیستی به باریکه غزه در هفتم اکتبر 2023 به 29 هزار و 195 نفر و شمار زخمی ها هم به 69 هزار و 170 نفر رسید.

تداوم حملات رژیم صهیونیستی، افزایش روزافزون شمار شهدا و مجروحان، ناتوانی کادر درمان، سرما، بیماری و از بین رفتن شبکه آب و فاصلاب، شرایط سختی را با گذشت صد و سی و هفت روز از جنگ در غزه رقم زده است.

آمریکا برای سومین بار قطعنامه آتش بس در غزه را وتو کرد

کلیدواژه