حوت 04, 1402 12:51 Asia/Kabul
  • تاکید بر احقاق حقوق مردم فلسطین و توقف نسل‌کشی در باریکه غزه
    تاکید بر احقاق حقوق مردم فلسطین و توقف نسل‌کشی در باریکه غزه

وزیر امورخارجه ایران با تاکید بر اتخاذ راهکارهای سیاسی و تمرکز بر قطعنامه‌های سازمان ملل متحد، احقاق حقوق مردم فلسطین و توقف نسل‌کشی در باریکه غزه را خواستار شد.

به گزارش رادیو دری، «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امورخارجه ایران روز پنجشنبه در نشست خبری مشترک با «پیتر سیارتو» وزیر امورخارجه مجارستان  افزود: جمهوری اسلامی ایران جنگ در غزه و در هیچ جای جهان را راه حل نمی داند و تلاش آمریکا و بریتانیا نیز برای کشاندن جنگ به یمن خطایی راهبردی است.

امیرعبداللهیان با بیان اینکه در گفت‌وگو با سیارتو درباره منطق ایران درباره حمایت از فلسطین تبادل نظر کرده است، گفت: از وزیر امورخارجه مجارستان خواسته است تا از همه توان خود برای توقف جنگ غزه و بازگشت امینت پایدار به منطقه تلاش کند.

رئیس دستگاه دیپلماسی ایران اتهامات بی اساس ضد جمهوری اسلامی ایران درباره جنگ روسیه ضد اوکراین را نیز قویا محکوم کرد و گفت: تکرار این ادعاهای بدون سند، به مرحله کسل کننده‌ای رسیده است.

وزیرخارجه مجارستان هم با ابراز نگرانی از ادامه جنگ در باریکه غزه و گسترش ناامنی در منطقه غرب آسیا گفت: همه کشورهایی که نقشی در جامعه بین‌المللی دارند باید درباره برقراری آتش بس در باریکه غزه مسؤولانه برخورد کنند.

«پیتر سیارتو» وزیر امور خارجه و تجارت مجارستان به منظور دیدار و گفتگو با مقامات ایران به تهران سفر کرده است.

تلاش‌ ایران برای توقف نسل‌کشی صهیونیست‌ها در غزه ادامه دارد

کلیدواژه