حوت 08, 1402 18:24 Asia/Kabul
  • کنعانی: فریادهای خلبان آمریکایی صدای وجدان‌های بیدار ضد نسل‌کشی در غزه است
    کنعانی: فریادهای خلبان آمریکایی صدای وجدان‌های بیدار ضد نسل‌کشی در غزه است

سخنگوی وزارت امورخارجه ایران گفت: فریادهای خودسوزی خلبان آمریکایی، صدای بلند وجدان‌های بیدار در آمریکا ضد همراهی دولت این کشور در نسل‌کُشی فلسطینیان است.

به گزارش رادیو دری، ناصر کنعانی در واکنش به خودسوزی افسر آمریکایی معترض به حمایت آمریکا از نسل کشی مردم غزه، در فضای مجازی "ایکس " نوشت: خودسوزی «آرون بوشنل» افسر نیروی هوایی ارتش آمریکا در اعتراض به ادامه جنایت صهیونیستها در باریکه غزه، نشان داد که وجدان‌های بیدار در آمریکا، چه میزان از حمایت دولت این کشور در نسل‌کُشی فلسطینیان شرمنده‌اند.

رژیم نسل کش صهیونیستی از هفتم اکتبر 2023  با حمایت همه‌جانبه کشورهای غربی، کشتار گسترده‌ای را در باریکه غزه و کرانه باختری رود اردن ضد مردم بی‌دفاع و مظلوم فلسطین به راه‌ انداخته و سکوت جامعه جهانی و نهادهای حقوق بشری در قبال جنایات اسرائیل، موجب تداوم کشتار زنان و کودکان فلسطینی توسط ماشین جنگی این رژیم نامشروع شده است.

وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) دیروز(دوشنبه) اعلام کرد خلبان آمریکایی که در اعتراض به جنگ در باریکه غزه خود را مقابل سفارت رژیم صهیونیستی در واشنگتن آتش زد، درگذشت.

Image Caption

این خلبان آمریکایی پیش از اقدام به خودسوزی در حالی که لباس نظامی بر تن داشت با انتشار یک ویدئوی زنده اعلام کرد دیگر در نسل کشی اسرائیل در باریکه غزه شریک نخواهد بود.

بنا بر اعلام وزارت بهداشت فلسطین، تا کنون حدود 30 هزار فلسطینی در نتیجه این جنگ خون‌بار شهید شده اند.

خودسوزی یک افسر آمریکایی در اعتراض به نسل‌کشی در غزه

تظاهرات اعتراضی مردم آمریکا و بزرگداشت نظامی معترض به جنایات اسراییل

کلیدواژه