حوت 12, 1402 01:20 Asia/Kabul
  • پایان مهلت رأی‌گیری انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری در ایران/ آغاز شمارش آرا
    پایان مهلت رأی‌گیری انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری در ایران/ آغاز شمارش آرا

مدت زمان رأی‌گیری انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره خبرگان رهبری در ایران ساعت ۲۴ جمعه یازدهم اسفند/حوت به پایان رسید.

به گزارش رادیو دری، این انتخابات با اعلام «احمد وحیدی» وزیر کشورایران ساعت ۸ صبح روز جمعه آغاز شد و با توجه به حضور مردم در پای صندوق های رأی، مهلت رأی گیری در سه نوبت ابتدا تا ساعت ۲۰ و سپس تا ساعت‌های ۲۲ و ۲۴ تمدید شد.

پس از پایان فرآیند رأی گیری، آرای حوزه‌های انتخابیه شهرستان‌ها و استان‌ها شمارش و از سوی ستاد انتخابات ایران اعلام می‌شود.

از آنجا که حوزه تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر ۳۰ کرسی در مجلس دارد و ۳ هزار و ۵۴۵ نامزد در صحنه رقابت حضور داشتند، زمان شمارش و اعلام نتایج زمان می‌برد.

همچنین بنابر آمار ۶۱ میلیون و ۱۷۲ هزار و ۲۹۸ نفر می توانستند در انتخابات ۱۴۰۲ شرکت کنند که از این تعداد ۳۰ میلیون و ۹۴۵ هزار مرد و ۱۳۳ نفر و ۳۰ میلیون و ۲۲۷ هزار و ۱۶۵ نفر زن بودند.

براساس اعلام ستاد انتخابات ایران، حدود ۱۵ هزار نفر برای رقابت در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی تایید صلاحیت شده اند که ۱۲ درصد زن و ۸۸ درصد مرد هستند و ۱۴۴ نفر هم در مجلس خبرگان رهبری تایید صلاحیت شدند.

بیش از ۳۵۰ خبرنگار و عوامل خبری از ۱۶۰ رسانه و ۲۰ کشور جهان، دوازدهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات خبرگان رهبری را از ایران پوشش رسانه‌ای دادند.

بازتاب انتخابات ایران در رسانه‌های خارجی؛ حضور پرشور مردم عامل اقتدار ایران است

مهلت رأی دادن در انتخابات ایران دو ساعت تمدید شد

کلیدواژه