حمل 08, 1403 11:23 Asia/Kabul
  • وزیر امورخارجه ایران: پیروزی‌های زیادی نصیب مردم و مقاومت فلسطین شده است
    وزیر امورخارجه ایران: پیروزی‌های زیادی نصیب مردم و مقاومت فلسطین شده است

وزیر امورخارجه ایران با تبریک پیروزی‌های میدانی و سیاسی مقاومت در فلسطین و باریکه غزه گفت: علیرغم شرایط بسیار سخت و دردناک در باریکه غزه، پیروزی‌های زیادی نصیب مردم و مقاومت فلسطین شده است.

به گزارش رادیو دری، «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امورخارجه ایران در دیدار «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین(حماس) با اشاره به تصویب قطعنامه آتش بس باریکه غزه در شورای امنیت سازمان ملل متحد پس از حدود شش ماه نسل‌کشی رژیم اسرائیل، این اقدام را دیرهنگام و در عین حال مثبت و یک پیروزی سیاسی برای ملت فلسطین در نتیجه پایداری، صبر و استقامت آنان و صلابت قهرمانانه نیروهای مقاومت فلسطین در میدان نبرد و نیز حمایت افکار عمومی و ملتهای جهان از فلسطین دانست.

وزیر امورخارجه ایران سفر هنیه به تهران در پی پیروزی‌های میدانی و نیز سیاسی مقاومت و در آستانه روز جهانی قدس را حائز اهمیت دانست و گفت، قطعا گرامیداشت و فعالیت‌های روز جهانی قدس امسال متفاوت و باشکوه‌تر از سال‌های قبل خواهد بود.

امیرعبداللهیان تصریح کرد، رژیم صهیونیستی به‌رغم جنایات بی‌سابقه و بی‌شمار ضد مردم فلسطین در غزه و کرانه غربی، به هیچیک از اهداف راهبردی و اعلام شده خود دست نیافت و آمریکا و متحدانش نیز به‌رغم حمایت‌های تمام عیار خود از رژیم صهیونیستی، نتوانستند اهداف خود را عملی کنند و آنها امروز باور دارند که حذف حماس و مقاومت از غزه و از صحنه فلسطین یک خیال و ایده دست‌نیافتنی است.

وزیر امورخارجه ایران با اشاره به عمق و حجم جنایات رژیم صهیونیستی ضد  غزه و ملت مظلوم فلسطین در شش ماهه اخیر گفت: اگر بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی مورد توجه کشورهای اسلامی قرار می‌گرفت و شریانهای اقتصادی رژیم صهیونیستی توسط کشورهای اسلامی قطع می‌شد، قطعا از میزان شهدای غزه و ویرانی‌های آن بسیار کم می شد.

رئیس دفتر سیاسی حماس نیز با قدردانی از حمایتهای رهبر معظم انقلاب اسلامی، ملت و دولت ایران از ملت و مقاومت فلسطین گفت: به‌رغم تداوم جنایات وحشیانه و نسل‌کُشی رژیم صهیونستی ضد ملت فلسطین در باریکه غزه و کرانه غربی، اما مقاومت و ملت فلسطین همچنان استوار و مستحکم ایستاده اند.

اسماعیل هنیه در این حال اقدام جدی‌تر و مؤثرتر کشورهای اسلامی و سازمان همکاری اسلامی و ایجاد یک حرکت مؤثر بین‌المللی به منظور حمایت از ملت فلسطین و ایجاد بازدارندگی در مقابل جنایات جنگی رژیم صهیونیستی ضد ملت فلسطین را خواستار شد.«اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) روز سه‌شنبه در تهران با رهبر معظم انقلاب اسلامی و وزیر امورخارجه ایران دیدار و دربار ه تحولات در باریکه غزه گفت و گو کرد.

کلیدواژه