حمل 15, 1403 09:50 Asia/Kabul
  • ایران : حملات تروریستی رژیم اسرائیل می تواند منتهی به تشدید تنش‌ها در منطقه شود
    ایران : حملات تروریستی رژیم اسرائیل می تواند منتهی به تشدید تنش‌ها در منطقه شود

سفیر و معاون نمایندگی ایران در سازمان ملل متحد با محکوم کردن جنایات هولناک و حملات ناجوانمردانه تروریستی رژیم اسرائیل از جمله حمله به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق هشدار داد ، اقدامات تروریستی رژیم اسرائیل می تواند منتهی به تشدید تنش ها در منطقه شود.

به گزارش رادیو دری، «زهرا ارشادی» سفیر و معاون نمایندگی ایران در سازمان ملل متحد دیروز سه شنبه در نشست شورای امنیت درباره حمله رژیم اسرائیل به بخش کنسولی ایران در دمشق گفت: رژیم اسرائیل مرتکب نقض آشکار منشور ملل متحد، قوانین بین‌المللی و حاکمیت، استقلال و تمامیت ارضی جمهوری عربی سوریه شده است.

ارشادی افزود: این جنایت و حمله تروریستی بیانگر توهین آشکار به اصل پذیرفته‌شده جامعه بین‌المللی، یعنی مصونیت نمایندگان و اماکن دیپلماتیک و کنسولی است.

اظهارات ارشادی در حالی است که نمایندگان کشورهای عضو در شورای امینت سازمان ملل در نشست اضطراری این شورا ، حمله رژیم اسرائیل به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق را محکوم کردند و درباره اقدامات این رژیم و آشوب های بیشتر در منطقه هشدار دادند.

جنگنده‌های رژیم صهیونیستی روز (دوشنبه / یکم آوریل 2024) بخش کنسولی سفارت ایران در خیابان المزه دمشق را هدف حملات هوایی قرار دادند.

بر اثر این تجاوز سیزده نفر از جمله هفت نفر از اعضای دیپلماتیک و نیروهای وابسته نظامی ایران به شهادت رسیدند.

محکومیت حمله رژیم اسرائیل به بخش کنسولی سفارت ایران درسوریه در نشست شورای امنیت

کلیدواژه