حمل 16, 1403 09:09 Asia/Kabul
  • رئیسی: روز جهانی قدس نمادی برای بیرون راندن صهیونیستها از اراضی فلسطین است
    رئیسی: روز جهانی قدس نمادی برای بیرون راندن صهیونیستها از اراضی فلسطین است

رییس جمهوری اسلامی ایران روز جهانی قدس را یادآور نزدیکیِ پیروزی نهایی مردم فلسطین بر متجاوزان صهیونیست و نمادی از همبستگی، وحدت و همدلی امت اسلامی برای حل مسئله فلسطین و بیرون راندن متجاوزان از تمام اراضی اشغالی فلسطین دانست.

به گزارش رادیو دری، سید ابراهیم رئیسی رییس جمهوری اسلامی ایران روز چهارشنبه در همایش «تریبون قدس» که به مناسبت بزرگداشت روز جهانی قدس با حضور رهبران و شخصیت های محور مقاومت به صورت ویدئو کنفرانس برگزارشد، گفت: تدبیر تاریخی و هوشمندانه حضرت امام خمینی(ره) بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی ایران در نام‌گذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به‏ عنوان روز جهانی قدس، حرکتی الهام‏بخش و وحدت ‏آفرین در دفاع از زنده نگه‏داشتن آرمان ملت فلسطین، تقویت جبهه مقاومت و اتحاد امت اسلامی است .

رئیسی افزود: مادامی که اشغال قدس شریف ادامه دارد، چنانکه رهبر معظم انقلاب اسلامی، فرمودند، «همه روزهای سال، روز قدس است؛ قدس شریف، قلب فلسطین و سراسر کشور غصب‌شده، ادامه‌ی قدس است.»

رئیس جمهوری اسلامی ایران  با اشاره به اینکه امروز مقاومت مردم فلسطین در غزه و خون شهدای مقاومت  نتیجه داده است، تصریح کرد: به برکت غیرت، ایمان و شجاعت فلسطینی‌ها در طوفان الاقصی، امروز بر همگان روشن شده که کاخ پوشالی صهیونیسم، سست‌تر از خانه عنکبوت است و جهانیان نظاره‌گر تحقق این وعده صادق الهی‌ هستند.

رئیسی با بیان اینکه تحولات اخیر در غزه بیش از پیش نشان داد که رژیم غاصب صهیونیستی به هیچ‏یک اصول انسانی، اخلاقی، حقوقی و بین‌المللی پایبند نبوده و برای سرپوش گذاشتن بر ضعف‏های درونی خود، به هر اقدامی وحشیانه و غیر انسانی دست زده است .

در این همایش مقامات فلسطین و کشورهای عضو محور مقاومت با سخنرانی در این همایش بر حمایت از ملت و مقاومت فلسطین در برابر جنایتگری رژیم صهیونیستی تاکید کردند.

گروه‌های فلسطینی: ایستادگی تنها راه بیرون راندن اشغالگران است

کلیدواژه