تاکید رهبر معظم انقلاب به لزوم همراهی علم با آرمان های معنوی و انقلابی
(last modified 1395-10-13T14:03:32+00:00 )
جدی 13, 1395 18:33 Asia/Kabul
  • تاکید رهبر معظم انقلاب به لزوم همراهی علم با آرمان های معنوی و انقلابی

رهبر معظم انقلاب اسلامی تاکید کردند، همراهی پیشرفت علمی یک ملت و کشور با آرمانهای والای معنوی و انقلابی، زمینه‌ساز الگو شدن آن برای منطقه و دنیای اسلام و جهان خواهد بود.

حضرت آیت الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز (دوشنبه) در دیدار جمعی از نخبگان و مدال آوران علمی دانشگاه صنعتی شریف، افزودند، دلیل شکافها، کمبودها و سستی‌های کنونی بنیان تمدن غرب با وجود پیشرفت‌های فراوان مادی آن، نبود معنویت و آرمانهای الهی است.

رهبر معظم انقلاب اسلامی  تصریح کردند، برخی از متفکران و اندیشمندان آمریکایی صراحتاً به انحراف‌های گوناگون فکری، عملی و اخلاقی، متلاشی شدن بنیان خانواده، خشونت روزافزون، فساد اخلاقی و خودکشی‌ها در جوامع غربی به‌ویژه آمریکا اذعان می‌کنند.

ایشان با اشاره به خشونت‌های روزافزون در جامعه آمریکا و کشتار به‌ وسیله سلاح، خاطر نشان کردند، آدمکشی و رواج اسلحه در آمریکا به یک مشکل جدی تبدیل شده که علاج آن، توقف استفاده از سلاح در میان مردم است اما به دلیل سلطه مافیای کمپانی‌های اسلحه‌سازی در آمریکا، هیأت حاکمه این کشور جرأت غیرقانونی کردن استفاده از سلاح را ندارد.

حضرت آیت الله خامنه‌ای ، چگونگی بهره برداری از اقتصاد مقاومتی را منوط به اهداف کشورها دانستند و افزودند، این موضوع که اقتصاد مقاومتی ایران را در برابر تکانه های گوناگون جهانی اعم از بدخواهانه یا غیربدخواهانه، حفظ خواهد کرد یک اصل پذیرفته شده است.

ایشان دلیل پیشرفتهای علمی و صنعتی امریکا در یکصد و پنجاه سال گذشته را، بکارگیری اقتصاد مقاومتی دانستند و خاطرنشان کردند، البته امریکایی‌ها این اندیشه را در جهت مادی گری و پول بکار گرفتند اما همین تجربه پذیرفته شده جهانی را می توان با جهت‌گیری متعالی‌تری بکار گرفت.

رهبر معظم انقلاب اسلامی همچنین تأکید کردند، با توجه به فراگیر شدن گفتمان تولید علم و پدیدار شدن نتایج عملی آن، تلاش و حرکت علمی در ایران به هیچ وجه نباید کُند یا متوقف شود بلکه باید با شتاب بیشتری ادامه یابد.

 

کلیدواژه