حمل 21, 1403 17:02 Asia/Kabul
  • تاکید رئیس جمهوری ایران بر توقف روند جنایات رژیم صهیونیستی در باریکه غزه
    تاکید رئیس جمهوری ایران بر توقف روند جنایات رژیم صهیونیستی در باریکه غزه

رئیس جمهوری اسلامی ایران بر همکاری و تلاش موثر کشورها و امت اسلامی برای توقف روند جنایات و کشتار رژیم صهیونیستی در باریکه غزه و فلسطین تاکید کرد.

به گزارش رادیو دری؛ «سید ابراهیم رئیسی» روز سه‌شنبه در پاسخ به تماس تلفنی «عبداللطیف رشید» رئیس جمهوری عراق، مهمترین مساله مشترک امروز دو کشور، جهان اسلام و همه آزادگان جهان را غم عمیق ناشی از جنایات و ظلم بی‌سابقه رژیم صهیونیستی ضد فلسطینیان غزه دانست و بر مسوولیت خطیر شرعی و انسانی همه مسلمانان و آزادگان جهان برای توقف کشتار و نسل‌کشی این ملت مظلوم، مقاوم و مقتدر تاکید کرد.

رئیسی با اشاره به گذشت حدود ۶ ماه از نشست مشترک سازمان همکاری اسلامی و اتحادیه عرب درباره وقایع غزه، ضمن ابراز ناامیدی از کارآمدی مجامع و نهادهای بین‌المللی به ویژه سازمان ملل و شورای امنیت،همکاری و تلاش موثر کشورها و امت اسلامی را برای توقف روند جنایات و کشتار رژیم صهیونیستی در غزه و فلسطین خواستار شد.

«عبداللطیف رشید» نیز با تبریک فرارسیدن عید سعید فطر به رهبر معظم انقلاب اسلامی، رئیس جمهوری، ملت و دولت ایران، روابط دو کشور را مستحکم و عمیق و همسو با تامین منافع دو ملت توصیف و تصریح کرد: دولت عراق معتقد است دو کشور باید فارغ از توطئه بدخواهان برای تقویت بیش از پیش روابط دوستانه دو کشور تلاش کنند.

رئیس جمهوری عراق همچنین با ابراز تاسف از تداوم جنایات رژیم صهیونیستی ضد فلسطینیان مظلوم غزه و بی‌نتیجه ماندن اقدامات سازمان‌های بین‌المللی برای توقف آن، به توسل برخی کشورها به ابزارهایی چون حق وتو اشاره کرد و افزود: برخی کشورها نه به دنبال حل ریشه‌ای این مشکل بلکه به دنبال پیچیده‌تر کردن آن هستند، بنابراین ضرورت دارد کشورهای اسلامی به دنبال برنامه‌ای عملیاتی برای حل ریشه‌ای مساله فلسطین و دست یافتن این ملت مظلوم به حقوق حقه خود باشند.

رئیسی: صهیونیست‌ها هرگز به اهداف شوم خود نخواهند رسید

رئیسی: ایستادگی مردم غزه نظم ناعادلانه جهانی را به چالش کشید

کلیدواژه