حمل 26, 1403 09:04 Asia/Kabul
  • بیانیه وزارت خارجه ایران: حملات ایران ضد اسرائیل حق ذاتی دفاع مشروع طبق منشور ملل متحد است
    بیانیه وزارت خارجه ایران: حملات ایران ضد اسرائیل حق ذاتی دفاع مشروع طبق منشور ملل متحد است

وزارت امورخارجه ایران درباره پاسخ به اقدام تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی ضد بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق اعلام کرد، این پاسخ اعمال حق ذاتی دفاع مشروع طبق منشور ملل متحد است.

۱۰ روز پس از حمله به بخش کنسولی سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق به عنوان بخشی از خاک ایران و به شهادت رسیدن هفت نفر از مستشاران قانونی کشور و واکنش نشان ندادن صریح جامعه بین المللی به این اقدام غیرقانونی، بامداد یکشنبه 26حمل، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با شلیک پهپاد و موشک به سوی سرزمین های اشغالی، اقدام به تنبیه این رژیم متجاوز کرد.

به گزارش رادیو دری، وزارت امورخارجه ایران درخصوص پاسخ به اقدام تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی ضد بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق با صدور بیانیه ای تصریح کرد، نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در اِعمال حق ذاتی دفاع مشروع مصرح در ماده ۵۱ منشور ملل متحد و در پاسخ به تجاوزهای نظامی مکرر رژیم صهیونیستی و به شهادت رساندن مستشاران رسمی نظامی ایران که به دعوت دولت سوریه در این کشور مشغول فعالیت بودند و به ویژه حمله نظامی مورخ اول آوریل(۱۳ حمل ۱۴۰۳) به اماکن دیپلماتیک ایران در دمشق، مجموعه‌ای از حملات نظامی ضد پایگاه‌های نظامی این رژیم را اجرا کرد.

جمهوری اسلامی ایران با تأکید مجدد بر پایبندی خود نسبت به اصول و اهداف منشور ملل متحد و حقوق بین‌الملل، بر عزم خویش برای دفاع قاطع از حاکمیت، تمامیت سرزمینی و منافع ملی خود در برابر هرگونه استفاده غیرقانونی از زور و تجاوز اعلام کرد.

توسّل جمهوری اسلامی ایران به اقدامات دفاعی در اِعمال حق دفاع مشروع، نشان دهنده رویکرد مسئولانه ایران نسبت به صلح و امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی در زمانی است که اقدامات غیرقانونی و نسل‌کُشی توسط رژیم آپارتاید اشغالگر صهیونیستی ضد ملت فلسطین و تجاوزهای نظامی مکرر این رژیم ضد دولت‌های همسایه و آتش افروزی در منطقه و فراتر از آن ادامه دارد.

جمهوری اسلامی ایران در صورت لزوم در اتخاذ اقدامات دفاعی بیشتر در جهت صیانت از منافع مشروع خود در برابر هرگونه اقدامات متجاوزانه نظامی و استفاده غیرقانونی از زور، تردیدی به خود راه نخواهد داد.

اطلاعیه سپاه پاسداران درپی حملات تلافی جویانه ایران ضد اسرائیل

حمایت مردم سراسر ایران از اقدام تنبیهی سپاه پاسداران علیه رژیم صهیونیستی

رئیس جمهوری آمریکا: حمله هوایی ایران به اسرائیل بی‌سابقه بود

کلیدواژه