حمل 30, 1403 12:53 Asia/Kabul
  • مسلمانان و آزادگان جهان بدانند که می توان رژیم صهیونیستی را به زانو درآورد

کارشناس سیاسی افغان تاکید کرد: مسلمانان و آزادگان جهان باید به این نتیجه رسیده باشند که می توان در برابر رژیم صهیونیستی ایستاد و آن را به زانو درآورد.

محمد مختاری در گفت و گو با برنامه انعکاس رادیو دری اظهار کرد: با اقداماتی که از طرف جمهوری اسلامی ایران و محور مقاومت اسلامی انجام شده باید ترس بسیاری از بین رفته و این ذهنیت ایجاد شده باشد که می توان در برابر رژیم صهیونیستی ایستاد، آن را به زانو درآورد و پشیمان کرد.

وی افزود: بسیاری بر این باور بودند که رژیم صهیونیستی خط قرمز امریکایی ها است و تقابل با این رژیم یعنی تقابل با امریکا اما ثابت شد که همانگونه که امریکایی ها بسیاری را قربانی منافع خود کردند اگر لازم بدانند رژیم اسرائیل را هم قربانی خواهند کرد. پیام هایی که از طرف امریکایی ها مخابره شد مبنی بر اینکه به صورت مستقیم با ایران مواجه نخواهیم شد و اظهار کردند که در حمله رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در دمشق دخالت نداشته اند گواه این مدعا است. 

به گفته این کارشناس سیاسی به دنبال حمله رژیم صهیونیستی به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق تمام دنیا منتظر پاسخ جمهوری اسلامی ایران بودند به ویژه امت اسلامی که با تجاوزهای وحشیگرانه رژیم صهیونیستی و جنایاتی که در غزه صورت گرفت و واکنش قابل توجهی از سوی کشورهای عرب و کشورهای اسلامی نشان داده نشده بود بسیار دلخون شده بودند، با حمله ای که رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولگری ایران به سوریه کرد هم این ناراحتی بیشتر شد.

مختاری عنوان کرد: بسیاری چشم انتظار بودند که اقدامی جدی، کوبنده و پشیمان کننده از طرف جمهوری اسلامی ایران انجام شود که شاهد این اقدام بودیم و همانگونه که وعده داده شده بود اقدامی کوبنده، دقیق، حساب شده و یک سیلی محکم به رژیم صهیونیستی بود. عملیات پهپادی و موشکی دقیقا به همان نقطه ای انجام شد که بخش کنسولی سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق از آن نقطه هدف حمله قرار گرفته بود و قلوب ملت های مسلمان و آزادگان جهان و به ویژه مردم مسلمان فلسطین را شاد کرد.

این کارشناس سیاسی بیان کرد: بسیاری فکر نمی کردند که این اقدام از طرف جمهوری اسلامی ایران انجام شود زیرا با توجه به اینکه رژیم صهیونیستی تحت حمایت امریکا است حمله به این رژیم هم حمله به امریکا تلقی می شود. اما وعده های جمهوری اسلامی در ارتباط با حفظ و حراست از سرزمین خود همواره صادق بوده چنانکه در حمله به پایگاه امریکایی عین الاسد در عراق و ساقط کردن پهپادهای امریکایی هم به اثبات رسیده بود.

مختاری همچنان خاطرنشان کرد: ابزارهایی که در عرصه امنیتی از طرف رژیم صهیونیستی تبلیغ می شد مانند گنبد آهنین که با وجود آن هیچ پرنده ای نمی تواند از فراز سرزمین های اشغالی عبور کند نیز ناکارآمد ثابت شد زیرا بسیاری از موشک ها به اهداف اصابت کرد و گنبد آهنین کاربردی نداشت.

وی اضافه کرد: به این ترتیب آزادگان جهان به این نتیجه می رسند که اگرچه رژیم صهیونیستی دارای بمب هسته ای است می شود در برابر آن ایستاد، آن را پشیمان کرد و از سرزمین های اشغالی بیرون راند بنابراین کشورهای اسلامی باید در افکار خود تجدید نظر کنند و برای اتحاد و همبستگی امت اسلامی برنامه ریزی کنند.

 

کلیدواژه