ثور 03, 1403 13:24 Asia/Kabul
  • واکنش ایران به کشف گورهای جمعی در غزه؛ مصداق بارز نسل کشی است
    واکنش ایران به کشف گورهای جمعی در غزه؛ مصداق بارز نسل کشی است

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در واکنش به کشف گورهای جمعی صدها نفر از بیماران، مجروحان و کادر پزشکی بیمارستان ناصر گفت: جنایات رژیم صهیونیستی در باریکه غزه مصداق بارز نسل کشی است.

به گزارش رادیو دری؛ ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه ایران  در واکنش به کشف گورهای دسته‌جمعی در بیمارستان ناصر در غزه و با تأکید بر اصول حقوقِ بین‌الملل بشردوستانه به‌ویژه کنوانسیون‌های 1949 ژنو  افزود: ارتکاب چنین جنایتی علاوه بر احراز مسوولیت رژیم اسرائیل و مسوولیت کیفری مرتکبان صهیونیستی آن، برای دولتهای حامی این رژیم نیز مسوولیت ایجاد می کند.

به گفته کنعانی، جنایات مکرر، سازمان‌یافته و گسترده رژیم صهیونیستی علیه ساکنان نوار غزه، از مصادیق بارز  نسل‌کُشی و جنایت جنگی است و مقابله  با بی‌کیفری آمران و مباشران این جنایت، به‌عهده جامعه جهانی و مراجع بین‌المللی است.

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران  اظهار کرد: جمهوری اسلامی با محکوم کردن شدید این فاجعه هولناک، از دبیرکل سازمان ملل متحد، رئیس دوره‌ای شورای امنیت این سازمان و همه کشورها و اعضای مسئولیت‌پذیر جامعه جهانی می‌خواهد که علاوه بر محکوم کردن آن، از ظرفیت‌های ملی، منطقه‌ای و بین‌المللی برای تعقیب و رسیدگی قضایی این جنایت و مجازات عاملان و آمران آن استفاده کنند.

گروه امداد و نجات فلسطین در غزه اعلام کرده که جسد 50 شهید را از گور جمعی کشف شده بیرون آورده اند که نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی در مجتمع پزشکی "ناصر" در خان یونس، آنها را دفن کرده بودند.

جنایات رژیم نسل کش اسرائیل در باریکه غزه با چراغ سبز آمریکا درحالی انجام می شود که کاخ سفید با چشم پوشی از این جنایات ضد انسانی رژیم صهیونیستی، به تازگی نیز با ارسال کمک نظامی  26 میلیارد دلاری به این رژیم موافقت کرده است.

رونمایی از جنایت صهیونیست‌ها در بیمارستان الشفای غزه

کشف گور جمعی در یکی از بیمارستانهای غزه

کلیدواژه