ثور 05, 1403 13:36 Asia/Kabul
  • سخنگوی وزارت خارجه ایران: نقض حقوق بشر در آمریکا، جهان را نگران کرده است
    سخنگوی وزارت خارجه ایران: نقض حقوق بشر در آمریکا، جهان را نگران کرده است

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران، نقض خشونت آمیز حق رأی، آزادی بیان و حقوق بشر در آمریکا را موجب نگرانی مردم جهان دانست.

در همین راستا، «ناصر کنعانی» سخنگوی وزارت امور خارجه ایران روز چهارشنبه در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) نوشت: گزارش های خبری مربوط به سرکوب و دستگیری گسترده دانشجویان دانشگاه های آمریکا توسط پلیس این کشور به دلیل حمایت از مردم فلسطین، نقض خشونت آمیز حق رأی، آزادی بیان و حقوق بشر، موجب نگرانی مردم در سراسر جهان شده است.

کنعانی افزود: لازم است دولت آمریکا ضمن پایبندی به تعهدات حقوق بشری خود، آزادی بیان و تجمع دانشجویان و اساتید دانشگاه را تضمین کند و به مطالبات و حقوق قانونی آنها احترام بگذارد.

سخنگوی وزارت خارجه ایران تصریح کرد: با ایجاد فضای خفقان و خاموش کردن معترضان، نقش حمایتی و اولیه دولت آمریکا از نسل کشی فلسطینیان توسط رژیم صهیونیستی پاک نخواهد شد.

با گذشت ۲۰۰ روز از جنگ غزه و تداوم جنایات بی مجازات رژیم صهیونیستی علیه مردم بی گناه فلسطین به پشتوانه حمایت های مالی، نظامی و سیاسی دولت بایدن ، دانشگاه های آمریکا عرصه سرکوب و مجازات دانشجویان معترض شده است.

تظاهرات و اعتراضات گسترده ای در دانشگاههای آمریکا در هفت ماه گذشته در اعتراض به جنایات اسرائیل در باریکه غزه به خصوص نسل کشی و نیز استفاده از سلاح گرسنگی و ایجاد قحطی در این منطقه و نیز درخواست برای برقراری آتش بس فوری و افزایش امداد رسانی به غزه برگزار شده است که البته با واکنش منفی دولت آمریکا و مجازات شرکت کنندگان در این اعتراضات مواجه شده است.

از اینرو پلیس نیویورک روز سه شنبه اعلام کرد که ۱۳۳ دانشجوی بازداشت شده دانشگاه نیویورک پس از صدور احضاریه دادگاه برای آنها آزاد شده اند. 

انتقاد ایران از سکوت مدعیان دروغین حقوق بشر درباره نقض حقوق فلسطینی‌ها

کنعانی: آمریکا متهم اصلی نقض انواع حقوق بشر است

کلیدواژه