جوزا 01, 1403 17:21 Asia/Kabul

سرکنسول ایران در ولایت ننگرهار افغانستان گفت موضع مقامات طالبان در قبال حادثه برای مقامات جمهوری اسلامی ایران نشانگر هوشمندی آنان و باعث نزدیک شدن بیشتر دو کشور است.

مجید صادقی دولت آبادی سرقنسول جمهوری اسلامی ایران در شهر جلال‌ آباد در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار رادیو دری به مناسبت شهادت رئیس جمهور، وزیر خارجه و چند تن دیگر از مقامات جمهوری اسلامی ایران در سانحه سقوط بالگرد، از موضع مقامات حکومت طالبان در قبال این حادثه قدردانی کرد و گفت این نوع نگاه باعث نزدیک شدن بیش از پیش روابط دو کشور می شود.

وی بیانیه‌ها و پیام‌های مقامات مسئول حکومت فعلی افغانستان در قبال این حادثه را نشانگر هوشمندی مسئولین محترم و باعث قوت قلب و فراهم آوردن تسلی خاطر دانست.

صادقی دولت آبادی ابراز امیدواری کرد که دشمنان با دیدن این فضای دوستی، در عملکرد خود تجدید نظر کنند.

سرقنسول جمهوری اسلامی ایران در جلال آباد در بیان سیاست دولت سیدابراهیم رئیسی در قبال افغانستان گفت: علیرغم اینکه پس از روی کارآمدن حکومت جدید در افغانستان بسیاری از نمایندگی‌های کشورهای خارجی در این کشور تعطیل شدند و هنوز هم تعدادی از آنها فعالیت خود را در افغانستان آغاز نکرده اند اما جمهوری اسلامی ایران با توجه به سیاست خود از ابتدا در کنار مردم افغانستان بود و نمایندگی‌هایش در این کشور باز بوده و خدمت‌رسانی به مردم شریف افغانستان را ادامه داده است.

وی اضافه کرد: سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران از زمان حضرت امام خمینی (ره) کاملا مشخص و تعیین شده است و در  طول این مدت ثابت کردیم که بر ارزش های انقلاب اسلامی و نگاه به جهان که مقابله با استکبارستیزی و زورگویی است، پایبند بودیم.

سرقنسول ایران در جلال آباد تأکید کرد این سیاست در دوران آقای دکتر رئیسی ادامه داشت و پررنگ‌تر هم شد.

مجید صادقی دولت آبادی همچنین گفت: جمهوری اسلامی ایران در مقابل جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین بیشترین ایستادگی را داشته و بهای آن هم حمله رژیم صهیونیستی به بخش قنسولی سفارت ایران در دمشق سوریه بود که نشان داد این رژیم چه کینه ای نسبت به جمهوری اسلامی ایران دارد.

پرچم ایران در نمایندگی‌ های سیاسی در افغانستان نیمه افراشته شد

کلیدواژه