جوزا 02, 1403 19:34 Asia/Kabul
  • نخست وزیر پاکستان درگذشت شهید رئیسی را به رهبر معظم انقلاب تسلیت گفت
    نخست وزیر پاکستان درگذشت شهید رئیسی را به رهبر معظم انقلاب تسلیت گفت

امیر قطر و نخست وزیر پاکستان که امروز برای شرکت در آیین بزرگداشت شهید سیدابراهیم رئیسی و مقامات همراهش به تهران سفر کرده اند، با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار کردند.

به گزارش رادیو دری، رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با امیر قطر، از دست دادن رئیس جمهور جامع‌الاطرافی همچون آقای رئیسی را سخت خواندند و گفتند: به رغم این فقدان، حرکت کشور هیچ تغییری نخواهد کرد و همان روح علاقه و اطمینان میان ایران و قطر که در دوره رئیس جمهوری فقید حاکم بود، ادامه خواهد داشت.

حضرت آیت الله خامنه ای با اشاره به شرایط منطقه و تلاش دشمنان برای از بین بردن ثبات و آرامش خاطرنشان کردند: کشور‌های منطقه یک گزینه بیشتر پیش روی ندارند و آن همراهی و همدلی با یکدیگر است.

امیر قطر نیز در این دیدار به نمایندگی از دولت و ملت کشورش، ضایعه درگذشت رئیس جمهوری و وزیر امور خارجه ایران و همراهان ایشان را به حضرت آیت‌الله خامنه‌ای و ملت ایران تسلیت گفت.

«تمیم بن حَمَد آل ثانی» افزود: روابط ایران و قطر همواره مستحکم بوده و این مسیر ادامه پیدا خواهد کرد.

وی تنها راه مقابله با تهدید‌های موجود را همکاری و انسجام کشور‌های منطقه دانست و افزود: ما هیچ حدی را برای گسترش روابط با ایران قائل نیستیم.

«شهباز شریف» نخست وزیر پاکستان هم عصر امروز چهارشنبه در دیدار با رهبر معظم انقلاب اسلامی پیام تسلیت دولت و مردم کشورش را به آیت الله خامنه‌ای و ملت ایران ابلاغ کرد.

حضرت آیت الله خامنه ای در دیدار با نخست وزیر پاکستان گفتند: جمهوری اسلامی به پاکستان نگاه کاملاً برادرانه دارد، اما روابط دو کشور در سال‌های گذشته با فراز و نشیب‌هایی همراه بوده است و ما معتقدیم در دولت جدید پاکستان، امکان اوج‌گیری مجدد این روابط وجود دارد.

رهبر معظم انقلاب با یادآوری سفر اخیر رئیس جمهوری فقید ایران اسلامی سیدابراهیم رئیسی به پاکستان، این سفر را  نقطه عطفی در روابط دو کشور خواندند و تصریح کردند: آقای مخبر، مسیر همکاری‌ها و توافق‌ها را پیگیری خواهند کرد.

حضرت آیت الله خامنه ای افزودند: ارتباطات دوستانه بین کشورهای برادر، همیشه آسان به پیش نمی‌رود و باید بر موانع، فائق آمد و پیشرفت همکاری‌ها را با جدیت و در عمل دنبال کرد.

نخست وزیر پاکستان نیز در این دیدار، سفر چندی پیش سیدابراهیم رئیسی به پاکستان را بسیار مفید و زمینه‌ساز گسترش بیش از پیش روابط و نقشه راه آینده دانست و ابراز امیدواری کرد که روابط دو کشور در زمینه‌های مختلف ارتقا یابد.

دیدار شهباز شریف با رهبر معظم انقلاب

بالگرد حامل «سید ابراهیم رئیسی» رئیس جمهوری اسلامی ایران عصر یکشنبه (19 مه 2024) در مسیر بازگشت از مراسم افتتاح سد "قیز قلعه‌سی" به سمت شهر تبریز، در منطقه ورزقان استان آذربایجان شرقی، شمال غرب ایران، دچار سانحه هوایی شد و سقوط کرد.

در این حادثه، «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه ایران، امام جمعه تبریز، استاندار آذربایجان شرقی و دیگر همراهان، به مقام رفیع شهادت رسیدند.

رهبر معظم انقلاب: سیاست گسترش روز افزون روابط با ارمنستان ادامه پیدا می‌کند

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای: سیاست‌ها و جهت‌گیری‌های رئیس جمهوری فقید درباره فلسطین، ادامه خواهد یافت

کلیدواژه