جوزا 07, 1403 11:25 Asia/Kabul

حسن کاظمی قمی سفیر ایران در کابل از حضور مهاجران افغانستانی در مراسم تشییع و بزرگداشت شهید آیت الله رئیسی و همراهانش قدردانی کرد.

به گزارش غزل حسین زاده خبرنگار رادیو دری؛ حسن کاظمی قمی در جمع حدود پنج هزار نفر از مهاجران افغانستانی ساکن مشهد که در مراسم بزرگداشت یاد شهید آیت الله رئیسی و همراهانش در حسینیه هراتی های این شهر حضور یافته بودند افزود: از طرف خود و دولت جمهوری اسلامی ایران از همه مهاجران افغانستانی که در مراسم بزرگداشت شهدای خدمت حضور یافتند سپاسگزاری می کنم.

وی همچنین توجه به محور مقاومت را از سیاست ها و اولویت های مهم دولت شهید آیت الله رئیسی خواند و با یادآوری حضور برجسته مهاجران افغانستانی در دفاع مقدس و محور مقاومت با تشکیل لشکر فاطمیون اضافه کرد: افغانستان جزئی از محور مقاومت است و مبارزه با متجاوزان و اشغالگران در تاریخ افغانستان جایگاه برجسته ای دارد.

سفیر ایران در افغانستان، حمایت از محرومان و مستضعفان و همچنین گنجاندن اقتصاد مقاومتی در سیاست خارجی را از دیگر اولویت‌های سیاست خارجی دولت رئیس جمهوری شهید اعلام و اظهار کرد: امروز شما می‌بینید که در تمام منطقه از افغانستان تا عراق، سوریه، یمن و فلسطین و غیره، محور مقاومت تنها محدود به یک جغرافیا نیست.

کاظمی قمی، عملیات  وعده صادق را یک مانور ایمانی در دوره رياست‌جمهوری آیت‌الله رییسی دانست و گفت:  تمام جبهه استکباری در مقابل این عملیات ایستاد تا انجام نشود، اما پیام‌های حمایت‌آمیزی که از افغانستان آمد، شگفت‌انگیز بود.

وی با گرامی‌داشت سالروز آزادی خرمشهر گفت: محور مقاومت امروز در منطقه، از هشت سال دفاع مقدس آغاز شد و همان گونه که امام خمینی(ره) فرمود راه قدس از کربلا می‌گذرد و ما امروز می‌بینیم که آزادسازی قدس از همین مسیر می‌‌گذرد.

بزرگداشت یاد شهید آیت الله رئیسی و همراهانش در حسینیه هراتی های مشهد

 عبدالجابر انصار سرکنسول افغانستان در مشهد مقدس و حجت الاسلام سید جواد وحیدی مسوول بنیاد فرهنگی اجتماعی افغانستانی‌های مقیم ایران از دیگر سخنرانان این مراسم بودند.

میزگرد تبیین سیاست‌های شهید آیت الله رئیسی با حضور سید عبدالله حسینی مسئول هیات مذهبی مهاجران خراسان رضوی، مولوی عبدالرئوف توانا مسئول بنیاد «شهید توانا»، عبدالله آرزو شاعر و نویسنده و حجت الاسلام فهیمی پژوهشگر علوم دینی از دیگر بخش های این مراسم بود.

یکشنبه گذشته سی ام ثور در پی سانحه سقوط بالگرد، سیدابراهیم رئیسی رئیس جمهوری ایران اسلامی و همراهانش به درجه رفیع شهادت رسیدند.

حضور پرشور مهاجرین افغانستانی مقیم مشهد در مراسم تشییع پیکر شهید رئیسی

شخصیت‌های سیاسی فرهنگی افغانستان از رئیس جمهوری شهید ایران می‌گویند

این داغ ایرانی و افغانستانی نمی شناسد/مهاجران مقیم مشهد به شهید رئیسی بدرود گفتند

کلیدواژه