جوزا 11, 1403 15:52 Asia/Kabul
  • ایران حملات وحشیانه آمریکا و انگلیس را به یمن محکوم کرد
    ایران حملات وحشیانه آمریکا و انگلیس را به یمن محکوم کرد

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران، حملات شب گذشته آمریکا و انگلیس به مناطقی در شهر‌های صنعا و الحدیده یمن را به شدت محکوم کرد و گفت: دولت‌های متجاوز مسؤول پیامد‌های این جنایات علیه مردم یمن هستند.

به گزارش رادیو دری؛ ناصر کنعانی گفت: حمله متجاوزانه آمریکا و انگلیس به یمن و هدف قرار دادن شهروندان و غیرنظامیان، همزمان با تداوم حمایت نامحدود این دو کشور از استمرار جنایات جنگی و نسل‌کُشی رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه و منطقه رفح، با هدف گسترش ناامنی در منطقه و ممانعت از حمایت شرافتمندانه مردم و دولت نجات ملی یمن از ملت مظلوم فلسطین صورت می‌گیرد.

وی تداوم نقض حاکمیت و تمامیت سرزمینی یمن و حمله به شهروندان این کشور را مصداق روشن نقض قوانین و مقررات بین‌المللی و نیز نقض حقوق بشر خواند.

سخنگوی وزارت خارجه ایران گفت: دولت‌های متجاوز آمریکا و انگلیس مسوول پیامد‌های این جنایات علیه مردم یمن هستند.

کنعانی همچنین از جامعه جهانی و مجامع بین‌المللی و نیز کشور‌های اسلامی خواست تا به وظایف قانونی و انسانی خود در حمایت از مردم مظلوم یمن و مخالفت با اقدامات تحریک‌آمیز و ماجراجویانه آمریکا و انگلیس در منطقه عمل کنند.

وی در پایان شهادت جمعی از شهروندان یمنی در نتیجه این حملات ناجوانمردانه را به دولت نجات ملی و ملت یمن به ویژه خانواده‌های شهدا تسلیت گفت و برای مجروحان سلامتی و شفای عاجل آرزو کرد.

آمریکا و انگلیس پیش از این نیز در ماه حوت سال گذشته مواضعی را دریمن هدف حملات هوایی قرار داده بودند.

یمن با آمریکا و انگلیس بر اساس اصل «تقابل» برخورد خواهد کرد

آمریکا و انگلیس یمن را بمباران کردند

هشدار وزیر امورخارجه ایران به آمریکا و انگلیس: جنگ ضد یمن را متوقف کنید

کلیدواژه