جوزا 13, 1403 19:45 Asia/Kabul

چهاردهم جوزا/ خرداد سی و پنجمین سالروز پرواز جاودانه روح بلند پیشوای آزادگان و بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) و یادآور یکی از تلخ ترین خاطرات ملت ایران در بیش از چهار دهه گذشته است.

به گزارش رادیو دری؛ مردم ایران در سحرگاه چهاردهم جوزا/خرداد، شخصیت ارزنده و بی نظیری را از دست دادند که بزرگ ترین انقلاب قرن را رهبری کرد، دو هزار و 500 سال حکومت پادشاهان را در ایران خاتمه بخشید و همه معادلات جهانی را در هم ریخت.

امام خمینی (ره)، رهبر بزرگی که نه تنها دل های ملت ایران، بلکه قلوب همه آزادگان و آزادیخواهان جهان را از غرب و شرق عالم، از افغانستان تا نیجریه و از هند تا آمریکای جنوبی، شیفته و شیدای خود کرد و در همه سال‌های رهبری جمهوری اسلامی به معنای حقیقی کلمه، بر قلب ها حکومت کرد.

صبح چهاردهم جوزا برای ملت ایران و بسیاری از ملل مسلمان و آزاده جهان، یادآور خروش اشک و رستاخیز اندوه است؛ وقتی گوینده خبر رادیو ایران، با اشکی روان و بغضی سنگین در گلو، آن خبر تکان دهنده را اعلام کرد که «روح بلند پیشوای آزادگان جهان به ملکوت اعلی پیوست»؛ ایران، یکپارچه سیاه پوش و سوگوار شد و داغی فراموش ناشدنی بر دلهای ملت نشست.

ملتی که دو روز بعد از رحلت پیر سفر کرده‌شان، در بدرقه او بزرگترین تشییع تاریخ را رقم زدند و اکنون پس از 35 سال از درگذشت جانکاه آن فقید سعید، به رغم فشارها و رنج ها و ناملایمات بسیار، همچنان بر سر عهدی که با آن یگانه دوران بسته اند، ایستاده اند.

یادش جاودان و راهش پر رهرو باد

رادیو دری، سالروز رحلت رهبر بزرگ و تاریخ ساز ملت ایران و همه آزادمردان راستین حضرت امام روح الله موسوی خمینی را تسلیت می گوید.

تصاویری دیدنی از زندگی شخصی امام خمینی (ره)

سخنرانی رهبر معظم انقلاب اسلامی در سالگرد رحلت حضرت امام خمینی (ره)

کلیدواژه