جوزا 20, 1403 08:52 Asia/Kabul
  • کنعانی: جنایت النصیرات نتیجه بی‌عملی دولت‌ها و شورای امنیت به نسل‌کشی فلسطینیان است
    کنعانی: جنایت النصیرات نتیجه بی‌عملی دولت‌ها و شورای امنیت به نسل‌کشی فلسطینیان است

سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران جنایت هولناک رژیم نسل کش صهیونیستی در اردوگاه فلسطینی النصیرات در مرکز باریکه غزه را محکوم کرد.

به گزارش رادیو دری، «ناصر کنعانی چافی» سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران روز شنبه جنایات هولناک و تکان دهنده صهیونیست‌ها در قتل عام صدها تن از شهروندان و کودکان و زنان فلسطینی در اردوگاه النصیرات درباریکه غزه را نتیجه بی‌عملی دولت‌ها و نیز سازمان‌های مسئول بین‌المللی از جمله شورای امنیت سازمان ملل متحد در برابر هشت ماه جنایت جنگی و نقض همه قوانین و مقررات و حقوق بشردوستانه بین‌المللی توسط رژیم اشغالگر اسرائیل در نوار غزه دانست و گفت: تداوم این بی‌عملی چیزی جز تشویق جنایتکاران به استمرار نسل‌کُشی فلسطینیان نیست.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی ایران تاکید کرد: پیکرهای سلاخی شده و در خاک و خون غلتیده شهروندان و کودکان فلسطینی، نتیجه تداوم تزریق زرادخانه‌های تسلیحاتی رژیم صهیونیستی به بمب‌ها و موشک‌های آمریکایی و اروپایی و استمرار حمایت آمریکا و برخی کشورهای اروپایی از رژیم صهیونیستی است.

کنعانی  افزود: شهروندان بیگناه خاصه کودکان مظلوم غزه در زیر بمباران های وحشیانه، درد و رنج گرسنگی، تشنگی و فقدان دارو و تجهیزات درمانی ناشی از محاصره را نیز تحمل می‌کنند.

سخنگوی وزارت خارجه ایران ادامه داد: در این وضعیت اسفناک که شاهد ناکارآمدی مطلق سازمان‌ها و مجامع بین‌المللی در دفاع از شهروندان و زنان و کودکان فلسطینی هستیم، کشورهای اسلامی مسؤلیت سنگینی دارند و باید به صورت متحد و یکپارچه در برابر این اقدامات بایستند و به مسئولیت انسانی، اخلاقی و اسلامی خود عمل کنند.

روز شنبه بر اثر هجوم وحشیانه رژیم صهیونیستی به  اردوگاه نصیرات در مرکز باریکه غزه، ۲۱۰ نفر از ساکنان این اردوگاه به شهادت رسیدند . 

بمباران اردوگاه آوارگان در رفح توسط رژیم صهیونیستی

کلیدواژه