واکنش وزارت خارجه ایران به بدرفتاری با ایرانیان رای دهنده در خارج از کشور
(last modified 1403-04-11T14:01:53+00:00 )
سرطان 11, 1403 18:31 Asia/Kabul
  • واکنش وزارت خارجه ایران به بدرفتاری با ایرانیان رای دهنده در خارج از کشور
    واکنش وزارت خارجه ایران به بدرفتاری با ایرانیان رای دهنده در خارج از کشور

سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران گفت: نتیجه تهدید و توهین ضد انقلاب به رأی‌دهندگان ایرانی خارج از کشور، چیزی جز فلاکت و نمایش جهانی عمق ابتذال آن جریان نبود.

به گزارش رادیو دری، ضدانقلاب در تحرکاتی تکراری با هتاکی و حمله به رای دهندگان ایرانی در انتخابات ریاست جمهوری 1403 که به سفارتخانه و کنسول گری‌های ایران در دیگر کشورها مراجعه کرده بودند، سعی کردند در این فرآیند اختلال ایجاد کنند.

تعدادی از تصاویر انتشار یافته از این حملات نشان می دهد که شدت فحاشی‌ها و بی ادبی به رای دهندگان ایرانی خارج از کشور در عزم راسخ آنها خللی وارد نکرد و آنان به وظیفه خود عمل کردند.

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه ایران امروز (دوشنبه) در صفحه شخصی خود در فضای مجازی نوشت: حضور هموطنان عزیز ایرانی خارج از کشور در پای صندوق های رأی، به رغم برخی سختی‌ها، یکی از جلوه‌های زیبای همبستگی ملی ایرانیان داخل و خارج بود.

کنعانی افزود: عده‌ای هنجارشکن که خود را مخالف جمهوری اسلامی ایران معرفی می‌کنند ناامیدانه و نافرجام تلاش کردند با تهدید و توهین به رأی‌دهندگان از طریق سخیف ترین رفتارها و زشت‌ترین کلمات، مانع مشارکت ایرانیان خارج از کشور در یک فرآیند دموکراتیک شوند، هرچند تنها نتیجه حاصله برای این به اصطلاح مخالفان، چیزی جز فلاکت و نمایش جهانی عمق ابتذال آنان نبود.

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در ادامه تاکید کرد اجازه برخی دولت های غربی مدعی دموکراسی برای نمایش این‌گونه رفتارهای زشت و عدم برخورد قانونی و بازدارنده همین دولت ها با اهانت کنندگان و ناقضان حقوق قانونی شهروندان اصیل و نجیب ایرانی، سئوال برانگیز است.

کنعانی گفت: ایرانیان منتظر توضیح و اقدام نهادهای مسئول درباره اینگونه رفتارهای وحشیانه، غیرمتمدنانه و غیرقانونی هستند.

حضور گسترده ایرانیان پای صندوق های رای