کنعانی: مذاکرات آتش‌بس در غزه با پاسخ ایران به ترور هنیه ارتباط ندارد
(last modified 1403-05-29T09:08:10+00:00 )
اسد 29, 1403 13:38 Asia/Kabul
  • کنعانی: مذاکرات آتش‌بس در غزه با پاسخ ایران به ترور هنیه ارتباط ندارد
    کنعانی: مذاکرات آتش‌بس در غزه با پاسخ ایران به ترور هنیه ارتباط ندارد

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران گفت: پاسخ ایران به ترور شهید هنیه به‌عنوان مهمان رسمی ایران و مساله مذاکرات آتش بس جنگ غزه، دو موضوع جداگانه است  و ما حق داریم که در برابر متجاوز از تمامیت ارضی و حاکمیت ملی خود دفاع کنیم.

به گزارش رادیو دری؛ ناصر کنعانی امروز در نشست با خبرنگاران افزود: ما قوی‌ترین و مهم‌ترین حامی منطقه‌ای و بین‌المللی برای توقف جنگ و آتش بس در غزه بوده و هستیم، اما این مساله ارتباطی با حق مشروع و قانونی ایران در پاسخ به متجاوز و تنبیه رژیم صهیونیستی در ترور شهید هنیه ندارد.

وی ادامه داد: هنیه رهبر روند مذاکرات سیاسی برای برقراری آتش بس در نوار غزه بود و رژیم صهیونیستی با ترور ایشان نشان داد که مایل به گفت‌وگو نیست و اراده‌ اش بر تداوم جنگ است.

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران گفت: پس از این حادثه، ما بلافاصله برای تشکیل جلسه فوق‌العاده شورای امنیت درخواست دادیم و به رغم مواضع خوبی که برخی کشورها در آن نشست مطرح کردند، آمریکا و  معدود کشورهای دیگر مانع از انجام وظیفه شورای امنیت شدند.

کنعانی تاکید کرد:  اگر شورای امنیت نتواند منافع و امنیت کشوری را که به آن تجاوز شده است، تامین کند، آن کشور می‌تواند از حقوق قانونی و مشروع خود در استیفای حقوقش استفاده کند.

وی ترور شهید هنیه در تهران را نقض حاکمیت ملی و تمامیت ارضی عضوی از اعضای سازمان ملل متحد خواند و اضافه کرد: پاسخ ایران به اقدام غیرقانونی رژیم صهیونیستی، یک حق مشروع و قانونی است و این حق مورد اعتراف همه طرف‌هایی است که در این بازه‌ زمانی با ایران گفتگو کردند.

 

باقری: پاسخ ایران به ترور شهید هنیه به نفع امنیت منطقه است

 

کنعانی: ایران در دفاع از حاکمیت و امنیت ملی خود قاطع و مصمم است

کلیدواژه