کاندیدای تصدی وزارت کشور ایران انسداد مرزها را از اولویت‌های خود اعلام کرد
(last modified 1403-05-30T12:45:40+00:00 )
اسد 30, 1403 17:15 Asia/Kabul
  • کاندیدای تصدی وزارت کشور ایران انسداد مرزها را از اولویت‌های خود اعلام کرد
    کاندیدای تصدی وزارت کشور ایران انسداد مرزها را از اولویت‌های خود اعلام کرد

نامزد پیشنهادی برای تصدی وزارت کشور ایران( وزارت داخله)، جلوگیری از ورود غیرقانونی اتباع خارجی به کشور و انسداد مرزها را از اولویت های کاری خود اعلام کرد.

به گزارش رادیو دری؛ اسکندر مومنی که مسعود پزشکیان رئیس جمهوری ایران او را به عنوان وزیر مورد نظر خود برای تصدی وزارت کشور به مجلس شورای اسلامی پیشنهاد داده است، در جلسه ارائه برنامه های خود در صحن علنی مجلس گفت: پیگیری ارتقای امنیت مرزها، مدیریت و ساماندهی حضور اتباع خارجی و جلوگیری از ورود غیرقانونی آنان به ایران از اولویت های من در وزارت کشور خواهد بود.

او اضافه کرد: در این زمینه، سامان‌دهی به روند تشکیل سازمان ملی مهاجرت، انسداد مرزها و همکاری‌های دو یا چند جانبه با کشورهای همسایه  در دستور کار قرار خواهد گرفت.

مومنی همچنین بر استفاده از اهرم توافق‌های بین‌المللی و مسوول سازی نهادها و دیگر کشورهای مرتبط در این خصوص تاکید کرد.

 مسعود پزشکیان رئیس جمهوری اسلامی ایران پیش از این در روزهای تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری در شبکه اجتماعی ایکس، انسداد کامل مرز‌ها و جلوگیری از مهاجرت بیشتر اتباع خارجی به ایران، ساماندهی مهاجران ساکن ایران و مذاکره با کشور‌های اروپایی برای پذیرش بخشی از مهاجران و یا تامین هزینه‌های حضور آنها در ایران را از برنامه های دولت آینده خود  اعلام کرده بود.

اسکندر مومنی پیش از این دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر ایران بوده است.

طالبان: ایران دیوار مرزی را با هماهنگی حکومت سرپرست افغانستان می‌سازد

مقام بلندپایه نظامی ایران: ارتش با همه توان طرح انسداد مرز با افغانستان را اجرا می‌کند

کلیدواژه