نمایندگی ایران در سازمان ملل: جنایات رژیم نسل‌کش اسرائیل بی‌سابقه است
(last modified 1403-05-31T04:31:15+00:00 )
اسد 31, 1403 09:01 Asia/Kabul
  • نمایندگی ایران در سازمان ملل: جنایات رژیم نسل‌کش اسرائیل بی‌سابقه است
    نمایندگی ایران در سازمان ملل: جنایات رژیم نسل‌کش اسرائیل بی‌سابقه است

نمایندگی جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل با یادآوری نزدیک به ۴۱ هزار شهید در غزه از اکتبر ۲۰۲۳ تاکنون، اعلام کرد: جنایات رژیم نسل کش اسرائیل بی‌سابقه است.

به گزارش رادیو دری، نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل روز سه شنبه گفت: ارتش به اصطلاح "اخلاقی ترین" نزدیک به ۴۱ هزار فلسطینی، عمدتاً زنان و کودکان را بی رحمانه قتل عام کرد و بیش از ۱۰ هزار نفر از آنها ناشناس مانده اند.

نمایندگی ایران در سازمان ملل با بیان اینکه جنایات رژیم نسل کش اسرائیل بی سابقه است، افزود: ببینید متعصبان چگونه اخلاق را به شیوه خود تعریف کرده اند.

وزارت بهداشت غزه اعلام کرده است که از ابتدای جنگ غزه  تاکنون شمار شهدای نوار غزه به ۴۰ هزار و ۵ نفر و تعداد زخمی‌ها نیز به ۹۲ هزار و ۴۰۱ نفر رسید که ۳۳ درصد این شهدا را کودکان، ۸.۶ درصد را سالخوردگان و ۱۸.۴ درصد را زنان تشکیل می‌دهند.

با گذشت بیش از ۱۰ ماه از حمله رژیم اسرائیل، بخش وسیعی از نوار غزه در بحبوحه محاصره فلج‌کننده و انسداد ورود مواد غذایی، آب تمیز و داروها ویران شده است.

اسرائیل در دادگاه بین المللی دادگستری (ICJ) به نسل‌کشی متهم شده است. دیوان مذکور به رژیم اسرائیل دستور داد که به سرعت حملات خود در شهر جنوبی رفح، جایی را که بیش از یک میلیون فلسطینی قبل از حمله به آن در ۶ مه به آنجا پناه برده بودند، متوقف کند.

بمباران خونبار یک مدرسه دیگر در غزه

کلیدواژه