ایران محکومیت حمله تروریستی میرجاوه از سوی شورای امنیت سازمان ملل را خواستار شد
(last modified 1403-06-24T06:04:44+00:00 )
سنبله 24, 1403 10:34 Asia/Kabul
  • ایران محکومیت حمله تروریستی میرجاوه از سوی شورای امنیت سازمان ملل را خواستار شد
    ایران محکومیت حمله تروریستی میرجاوه از سوی شورای امنیت سازمان ملل را خواستار شد

سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد محکوم کردن اقدام تروریستی نفرت انگیز "جیش‌الظلم" از سوی شورای امنیت سازمان ملل متحد و اجرای اقدامات مقتضی در راستای تعهد قاطع این نهاد بین المللی برای مبارزه با تروریسم را خواستار شد.

به گزارش رادیو دری، «امیرسعید ایروانی» سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد در نامه‌ای به شورای امنیت و نیز دبیرکل سازمان ملل متحد نوشت، باتوجه به سابقه مستمر خشونت و اقدامات تروریستی جیش‌الظلم، ضد غیرنظامیان بی‌گناه ایرانی و نیروهای انتظامی جمهوری اسلامی ایران از شورای امنیت درخواست می‌کند تا این اقدام تروریستی نفرت‌انگیز را به‌شدت محکوم کرده و در راستای تعهد قاطع خود به مبارزه با تروریسم در تمامی اشکال و مظاهر آن، اقدامات مقتضی را اتخاذ نماید.

گروهک تروریستی جیش الظلم که اعضای این گروه خود را "جیش‌العدل" می نامند، تاکنون مسئولیت چند قتل، ترور و حمله تروریستی در جنوب شرق ایران را برعهده گرفته است.

عناصر مسلح وابسته به گروه تروریستی "جیش‌العدل" شامگاه پنج شنبه خودروی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران را در یک پمپ بنزین در میرجاوه، استان سیستان و بلوچستان، جنوب شرق ایران،هنگامی که مرزبانان و افسران در حال سوخت‌گیری بودند، هدف قرار دادند.

این اقدام شنیع منجر به شهادت سه نفر و مجروح شدن یک نفر از نیروهای مرزبانی شد.

شهادت مرزبان ایرانی در میرجاوه

کلیدواژه