ایران: آمریکا باید مسئولیت‌ شراکت در جنایت ضد فلسطین، لبنان و سوریه را بپذیرد
(last modified 1403-07-01T04:55:27+00:00 )
میزان 01, 1403 09:25 Asia/Kabul
  • ایران: آمریکا باید مسئولیت‌ شراکت در جنایت ضد فلسطین، لبنان و سوریه را بپذیرد
    ایران: آمریکا باید مسئولیت‌ شراکت در جنایت ضد فلسطین، لبنان و سوریه را بپذیرد

سخنگوی وزارت امورخارجه ایران گفت: آمریکا باید مسئولیت‌های حقوقی و بین‌المللی شراکت با رژیم صهیونیستی در جنایت ضد  فلسطین و لبنان و سوریه را بپذیرد.

به گزارش رادیو دری، «ناصر کنعانی چافی» سخنگوی وزارت امورخارجه ایران با اشاره به جنایات و عملیات کشتار جمعی رژیم صهیونیستی طی روزهای گذشته در لبنان، سوریه و فلسطین ‏در شبکه اجتماعی "ایکس" نوشت، برغم همه جنایت و وحشیگری بی‌سابقه، تداوم حمایت بدون قید و شرط سیاسی، نظامی و اطلاعاتی و امنیتی دولت آمریکا از رژیم اسرائیل و دفاع از جنایات اخیر این رژیم در شورای امنیت سازمان ملل با شعار انحرافی حق دفاع از خود، بدان معناست که آمریکا باید مسئولیت‌های حقوقی و بین‌المللی شراکت با رژیم صهیونیستی در جنایت علیه فلسطین، لبنان و سوریه را بپذیرد.

 دولت آمریکا جمعه شب در نشست شورای امنیت که درباره انفجارهای لبنان برگزار شد بار دیگر به طور آشکار از تروریسم عریان و کشتار جمعی رژیم صهیونیستی حمایت کرد.

ارتش رژیم صهیونیستی روز جمعه به منطقه ضاحیه در جنوب بیروت حمله کرد و یک ساختمان را هدف قرار داد که منجر به شهادت ۳۱ و زخمی شدن ۷۶  نفر از جمله شهادت «ابراهیم عقیل» از فرماندهان جهادی حزب الله لبنان شد.

حزب‌الله لبنان شهادت ابراهیم عقیل را تائید کرد

رژیم صهیونیستی روز سه‌شنبه و چهارشنبه (۱۷ و ۱۸ سپتامبر) هم در اقدامی جنایتکارانه تعدادی از دستگاه‌های دریافت پیام (پیجر) در لبنان را منفجر کرد که در پی این انفجارها در مناطق مختلف لبنان، به ویژه بیروت، تاکنون ۳۷ نفر از جمله یک دختربچه شهید و حدود چهار هزار نفر  زخمی شدند.

افزایش شمار شهدای ضاحیه جنوبی بیروت 

کلیدواژه