میزان 03, 1403 10:38 Asia/Kabul
  • درخواست وقیحانه رژیم صهیونیستی از شورای امنیت درباره لبنان
    درخواست وقیحانه رژیم صهیونیستی از شورای امنیت درباره لبنان

وزیر امورخارجه رژیم متجاوز و نسل کش اسرائیل از شورای امنیت سازمان ملل متحد خواست که حملات حزب الله به سرزمین‌های اشغالی را محکوم کند.

به گزارش رادیو دری، «یسرائیل کاتس» وزیر امورخارجه رژیم صهیونیستی در نامه‌ای به رئیس شورای امنیت سازمان ملل متحد محکوم کردن حملات اخیر حزب‌الله لبنان به سرزمینهای اشغالی را خواستار شد.

خواسته رژیم اسرائیل از سازمان ملل متحد درحالی مطرح می‌شود که «دانیل هاگاری» سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی اذعان کرد که این رژیم فقط در روز دوشنبه به یکهزار و ۳۰۰ نقطه در لبنان حمله کرده است.

ارتش رژیم صهیونیستی روز دوشنبه شهرک‌های زوطر شرقی، عنقون، کونین و مجدل زون در جنوب لبنان را هدف قرار داد.

رژیم صهیونیستی همچنین چند روستا در بعلبک را بمباران کرد.

اشغالگران اسرائیلی همچنین با انجام حملات جنایتکارانه چند خانه مسکونی را در شهرک النبی عثمان و جلالا در منطقه البقاع در شرق لبنان را بمباران کردند.

وزارت بهداشت لبنان با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد، در حملات پیاپی اسرائیل به جنوب لبنان در روز دوشنبه دستکم ۴۹۲ نفر به شهادت رسیده اند و  یک هزار و ۶۴۵ نفر نیز مجروح شده اند.

حزب الله لبنان در پاسخ به تجاوزگری رژیم اشغالگر اسرائیل به جنوب لبنان  پایگاه نظامی عاموس ویژه پشتیبانی لجستیک منطقه شمال را با موشک "فادی ۱" و  فرودگاه نظامی "مجدو" و پایگاه نظامی "رامات" را با موشک "فادی ۲" هدف هدف قرار داد.

کارخانه تولید مواد منفجره در منطقه "زخرون" عمق ۶۰ کیلومتری فلسطین اشغالی نیز هدف حمله موشکی حزب الله قرار گرفت.

حملات هوایی گسترده رژیم صهیونیستی به بیش از ۴۰ منطقه در لبنان

کلیدواژه