رئیس‌ جمهور ایران: کشور‌های اسلامی روابط اقتصادی با اسرائیل را قطع کنند
(last modified 1403-07-05T08:38:49+00:00 )
میزان 05, 1403 13:08 Asia/Kabul
  • رئیس‌جمهور ایران: کشور‌های اسلامی روابط اقتصادی با اسرائیل را قطع کنند
    رئیس‌جمهور ایران: کشور‌های اسلامی روابط اقتصادی با اسرائیل را قطع کنند

رئیس جمهور ایران گفت: اگر کشور‌های اسلامی روابط اقتصادی با رژیم نسل کش اسرائیل را قطع کنند، آن وقت این رژیم کودک‌کش دیگر توان جنایتگری و تجاوزکاری نخواهد داشت.

به گزارش رادیو دری، مسعود پزشکیان رئیس جمهوری ایران در ادامه برنامه‌های آخرین روز سفر به نیویورک، روز چهارشنبه به وقت محلی در دیدار نجیب میقاتی نخست وزیر لبنان تصریح کرد که رژیم صهیونیستی با جنایات ضد بشری تحت حمایت‌های آمریکا، چیزی از حقوق بشر و قوانین و مقررات بین‌المللی باقی نگذاشته است.

رئیس جمهور ایران با انتقاد شدید از حمایت‌های سیاسی، مالی و تسلیحاتی آمریکا از رژیم صهیونیستی برای ارتکاب جنایت در منطقه افزود: قطعا اگر حمایت‌های آمریکا نبود، این رژیم توان و جرات چنین اقدامات جنایتکارانه‌ای را نداشت.

پزشکیان با یادآوری وظایف و مسئولیت‌های کشور‌های اسلامی در حمایت و پشتیبانی از مردم مظلوم لبنان و غزه و تلاش برای توقف این جنایات در منطقه به تلاش‌ها و رایزنی‌های خود با سران کشور‌های اسلامی از جمله پاکستان و ترکیه و همچنین برخی کشور‌های اروپایی از جمله فرانسه برای وادار کردن این رژیم به توقف تجاوزات به لبنان و غزه اشاره و تصریح کرد، ایران برای هرگونه کمک به لبنان آمادگی دارد.

نخست وزیر لبنان نیز آنچه را امروز در غزه و لبنان در حال وقوع است به دور از انسانیت و بر خلاف تمام موازین بین‌المللی خواند و با اشاره به شرایط بسیار بغرنج مردم لبنان پس از تجاوزات اخیر رژیم صهیونیستی گفت: استفاده از ابزار‌های غیرنظامی برای کشتن مردم بی‌گناه و عادی جنایتی است که فقط از رژیم صهیونیستی بر می‌آید.

نخست وزیر لبنان با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی نه فقط امروز، بلکه ده‌ها سال است که در کنار لبنان ایستاده است، نقش‌آفرینی بیشتر دیگر کشور‌های اسلامی را برای جلوگیری از گسترش دامنه جنگ در منطقه خواستار شد.

ارتش رژیم صهیونیستی طی روزهای اخیر با هدف قرار دادن مناطق مسکونی در بخش‌های جنوبی لبنان با طرح ادعاهای بی‌اساس به‌کاررفته ضد غزه، زنان و کودکان لبنانی را در کانون استراتژی نسل‌کشی خود قرار داده و حامیان غربی آن نیز در میانه ادعاهای حقوق بشری به ابزار نگرانی و توصیه طرفین به خویشتن‌داری بسنده کرده‌اند.

ایران پاسخ قاطع شورای امنیت به تجاوزهای اسرائیل ضد غزه و لبنان را خواستار شد

کلیدواژه