عراقچی: خشونت‌های رژیم صهیونیستی، نقض عامدانه حقوق بشر علیه مردم فلسطین است
(last modified 1403-07-12T06:33:50+00:00 )
میزان 12, 1403 11:03 Asia/Kabul
  • عراقچی: خشونت‌های رژیم صهیونیستی، نقض عامدانه حقوق بشر علیه مردم فلسطین است
    عراقچی: خشونت‌های رژیم صهیونیستی، نقض عامدانه حقوق بشر علیه مردم فلسطین است

وزیر امور خارجه ایران، جنایات رژیم صهیونیستی را موجب بحران جدی در منطقه دانست.

به گزارش رادیو دری، «سید عباس عراقچی» وزیر امور خارجه ایران در آستانه‌ پنجاه و هفتمین نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد با صدور بیانیه‌ای، خشونت‌های رژیم صهیونیستی را نمونه‌هایی وحشتناک از عملیات نقض نظام‌مند و عامدانه حقوق بشر، قوانین حقوق بین‌الملل، جنایات جنگی، جنایت ضد بشریت، پاک سازی قومی، و نسل کشی ضد مردم فلسطین دانست.

در این بیانیه با اشاره به اینکه جنایات رژیم صهیونیستی، تجلی وحشتناک یک کارزار سیستماتیک سازمان‌یافته از نقض حقوق بشر و قوانین بین‌المللی بوده، آمده است، مصونیت بی حد و مرز رژیم اسرائیل، منجر به فجایع انسانی گسترده‌تری در سرزمین های اشغالی خواهد شد.

در بیانیه وزیر امورخارجه ایران با تاکید بر اینکه جهان نمی‌تواند در برابر جنایات رژیم صهیونیستی ساکت بماند، تصریح شده است، تهران از کمیساریای عالی و شورای حقوق بشر انتظار دارد که عمیقاً این جنایات را محکوم کند و تمامی ظرفیت های موجود را در چارچوب حقوق بشر بین المللی برای ایجاد یک سازوکار ویژه جهت بررسی و مستندسازی اقدامات جنایتکارانه رژیم اسرائیل به جد به کار گیرند.

وزیر امور خارجه ایران تاکید کرده است، جامعه بین‌المللی باید با تلاش بی وقفه همه عاملان و همدستان این جنایات را در دادگاه‌های بین‌المللی و ملی مورد پیگرد قرار دهد و ماشین کشتار رژیم صهیونیستی در غزه، رفح، لبنان و سراسر غرب آسیا باید متوقف شود.

رژیم صهیونیستی پس از حدود یک سال کشتار مردم مظلوم و مقتدر غزه، در جدیدترین جنایات خود به لبنان و سوریه حمله کرده است.

آتش افروزی های رژیم صهیونیستی موجب شده است که بسیاری از کشورهای منطقه و جهان و البته سازمانهای بین‌المللی از اقدامات این رژیم نگران و نسبت به افزایش بحران ها در منطقه غرب آسیا هشدار داده اند.

حمایت آمریکا و غرب از رژیم صهیونیستی بزرگترین مصداق نقض حقوق بشر است

کلیدواژه