عراقچی: آمریکا با اعزام نیرو به سرزمین‌های اشغالی جان آنان را به خطر می‌‌اندازد
(last modified 1403-07-22T12:58:40+00:00 )
میزان 22, 1403 17:28 Asia/Kabul
  • عراقچی: آمریکا با اعزام نیرو به سرزمین‌های اشغالی جان آنان را به خطر می‌‌اندازد
    عراقچی: آمریکا با اعزام نیرو به سرزمین‌های اشغالی جان آنان را به خطر می‌‌اندازد

وزیر امور خارجه ایران گفت آمریکابا اعزام نظامیان خود به سرزمین‌های اشغالی فلسطین برای هدایت سیستم‌های موشکی آمریکایی، جان آنها را در معرض خطر قرار می‌‌دهد.

به گزارش رادیو دری، سیدعباس عراقچی وزیر امور خارجه ایران روز یکشنبه در واکنش به خبر حضور نظامیان آمریکایی در اسرائیل برای کمک به نظامیان رژیم صهیونیستی، در حساب خود در شبکه اجتماعی ایکس نموداری از افزایش بی سابقه کمک‌های نظامی آمریکا به این رژیم نسل‌کش منتشر کرد و نوشت: آمریکا در حال ارسال بی‌سابقه تسلیحات به سرزمین های اشغالی است.

رژیم اشغالگر اسرائیل بزرگترین دریافت کننده کمک‌های نظامی آمریکا در تاریخ است.

علاوه بر کمک‌های نظامی و مالی آمریکا به رژیم صهیونیستی، واشنگتن حمایت سیاسی علنی نیز از رژیم صهیونیستی در مجامع جهانی داشته و مانع تصویب هرگونه قطعنامه‌ای برای توقف جنگ علیه غزه شده است.

آمریکا با استفاده ابزاری از حق وتو در شورای امنیت نه فقط اجازه نداد قطعنامه‌ای ضد رژیم صهیونیستی تصویب شود، بلکه مدعی شد آنچه رژیم صهیونیستی انجام می‌دهد دفاع مشروع است.

این ادعای واشنگتن چه در سطح افکار عمومی جهانی و چه در داخل آمریکا هرگز مورد پذیرش قرار نگرفت که برگزاری تظاهرات گسترده دانشجویان، استادان و مردم در انتقاد از سیاست آمریکا و در حمایت از فلسطین سند آشکار مخالفت با ادعای آمریکا است. 

کلیدواژه