جدی 29, 1395 08:36 Asia/Kabul
  • حذف اشخاص و شرکت‌های دیگر از فهرست تحریم‌های اروپا ضد ایران

شورای اتحادیه اروپا در جدیدترین تصمیم خود درباره تحریم‌های اعمال شده ضد ایران پس از برجام، تعدادی شرکت و اشخاص ایرانی را از فهرست تحریم‌های خود خارج کرد.

به گزارش سه شنبه‌شب ایرنا به نقل از تارنمای شورای اتحادیه اروپا؛ این اتحادیه تصمیم گرفته است تا شرکت بیمه معلم، شرکت مدیریت و عملیات پتروپارس، شرکت مهندسی منابع پتروپارس، شرکت آلومینیوم ایران، شرکت گاز مایع طبیعی ایران، شرکت کشتیرانی و تجاری هانساتیک و ناصر باطنی را از فهرست تحریم‌های شورای اتحادیه اروپا خارج کند.

در همین حال، بانک صادرات ایران و بانک صادرات شعبه لندن نیز از فهرست تحریم‌های شورای اتحادیه اروپا خارج شدند. 

سایر شرکت‌هایی که از فهرست تحریم‌ها حذف شده‌اند شامل شرکت نکانوین یا نیکسا نیرو، شرکت تجاری وست‌سان ثبت شده در آلمان و شرکت سرمایه‌گذاری صندوق بازنشستگی صنعت نفت ایران است.

بر اساس تحریم‌های ظالمانه اتحادیه اروپا که در سال 2012 ضد ایران وضع شد، نخستین بار بخش‌ ارتباطات، به ویژه شرکت‌هایی که به حمایت مالی از ایران متهم هستند، مورد حمله قرار گرفتند.

همه بانک‌های اروپایی از تبادل مالی با بانک‌های ایرانی که فراتر از یک حد نسبتاً پایین باشد، منع شدند. با این حال، درخواست برای صدور مجوز در مواردی مانند خرید مواد غذایی، لوازم پزشکی و کمک‌های انسانی مقدور بود. 

با اجرایی شدن برجام از ژانویه گذشته مقرر گردید تحریم‌های هسته‌ای ایران برچیده شود، اما آمریکا به عنوان یکی از طرف‌های برجام همچنان در مسیر اجرای توافق هسته‌ای سنگ اندازی می‌کند. 

 

کلیدواژه