تجدید بیعت رئیس جمهوری و اعضای دولت ایران با آرمانهای امام خمینی (ره )
(last modified 1395-11-11T06:19:11+00:00 )
دلو 11, 1395 10:49 Asia/Kabul
  • تجدید بیعت رئیس جمهوری و اعضای دولت ایران با آرمانهای امام خمینی (ره )

رئیس جمهوری و اعضای هیات دولت جمهوری اسلامی ایران در آستانه فرا رسیدن سی و هشتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با حضور در حرم مطهر امام خمینی (ره ) با آرمان‌های بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران تجدید میثاق کردند.

"حسن روحانی" رئیس جمهوری،  وزیران، معاونان، مشاوران و رئیسان سازمان‌های وابسته به نهاد ریاست جمهوری ایران امروز ( دوشنبه ) بر سر مزار امام خمینی (ره) حاضر شدند تا یاد و نام ایشان را گرامی بدارند و با آرمان‌های بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران تجدید پیمان کنند.

رئیس جمهوری اسلامی ایران و هیات همراه همچنین بر سرمزار دیگر شهیدان انقلاب اسلامی حاضر شدند.

دولت‌مردان ایران زیارت مزار شهدای هشت سال دفاع مقدس را حسن ختام برنامه خود در گلزار شهدای بهشت زهرای تهران قرار دادند.

فردا ( سه‌شنبه ) 12 بهمن برابر با 31 ژانویه سالروز بازگشت امام خمینی (ره ) به ایران و آغاز دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی است.

یک فوریه 1979 حضرت امام خمینی (ره) پس از پانزده سال دوری و تبعید از وطن، درمیان استقبال پرشور مردم، قدم به خاک ایران اسلامی گذاشت.

پس از گذشت ده روز از ورود ایشان به ایران، در روز 22 بهمن سال 1357 (11 فوریه سال 1979) انقلاب شکوهمند اسلامی ایران به پیروزی نهایی رسید.

به همین دلیل، از روز دوازدهم بهمن، یعنی روز ورود امام خمینی (ره ) به ایران تا بیست و دوم بهمن که روز پیروزی انقلاب اسلامی است، « دهه فجر» نام‌گذاری شده است و هر سال، جشن‌ها و مراسم ویژه‌ای در این ایام برگزار می‌شود.

 

کلیدواژه