جابری انصاری: سند کمیته مشترک نظارت بر آتش بس سوریه در آستانه نهایی شد
(last modified 1395-11-29T05:52:08+00:00 )
دلو 29, 1395 10:22 Asia/Kabul
  • جابری انصاری: سند کمیته مشترک نظارت بر آتش بس سوریه در آستانه نهایی شد

معاون عربی و آفریقای وزیر امور خارجه ایران از نهایی شدن سند کمیته مشترک نظارت بر آتش بس و برنامه کاری این کمیته در دومین اجلاس بین المللی سوریه در آستانه قزاقستان خبرداد.

معاون عربی و آفریقای وزیر امور خارجه ایران از نهایی شدن سند کمیته مشترک نظارت بر آتش بس و برنامه کاری این کمیته در دومین اجلاس بین المللی سوریه در آستانه قزاقستان خبرداد.

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صداوسیما، حسین جابری معاون وزیر امور خارجه و عضو ارشد هیات ایرانی در اجلاس آستانه انصاری پنجشنبه شب در گفتگوی تلفنی با بخش خبری شبکه یک سیما افزود: اجلاس آستانه 2 در دو روز گذشته مجموعه ای از نشست های دو جانبه و تخصصی داشت و در نهایت عصر پنجشنبه نیز نشست عمومی آن برگزار شد که خروجی آن نهایی شدن سند کمیته مشترک نظارت بر آتش بس در سوریه بود.

وی ادامه داد: مذاکرات نهایی توسط هیئت های سه کشور ایران، روسیه و ترکیه در قالب کنفرانس 2 انجام و این سند امروز نهایی شد.

جابری انصاری گفت: این 3 کشور در مذاکرات آستانه یک توافق کردند برای تثبیت آتش بس ایجاد شده در سوریه، این کمیته 3 جانبه را ایجاد کنند و که در بیانیه اجلاس آستانه 1 بر تشکیل این کمیته تأکید شده بود .

معاون عربی و آفریقایی وزیر امور خارجه ایران افزود: آئین کاری این کمیته نظارت در قالب اجلاس آستانه 2 شکل گرفت و به توافق هر سه کشور رسید.

سرپرست هیئت ایران در نشست آستانه، تحکیم رژیم آتش بس، تقویت اقدامات اعتمادساز میان طرفین و بحث درباره همه مسائل مرتبطی را که می تواند به مذاکرات سوری سوری کمک کند از اهداف اساسی این کمیته بیان و اضافه کرد: این کمیته جلسات منظمی خواهد داشت و نظارت بر آتش بس را پیگیری می کند .

جابری انصاری افزود: مذاکرات آستانه روندی طولانی است که آغاز شده اما به نظر می رسد در مجموع، گام های نخست آن مطمئن برداشته شده است .

وی افزود: اجلاس آینده آستانه بر اساس توافق اولیه ای که در مشورت های دیپلماتیک نهایی خواهد شد در کمتر از یک ماه دیگر برگزار خواهد شد.

مذاکرات سوریه در آستانه با ابتکار عمل جمهوری اسلامی ایران، روسیه و همکاری ترکیه، با هدف برقراری صلح در سوریه ترتیب داده شده است.