ظریف: اکو زمینه ای بی نظیر برای گسترش همکاری های منطقه ای است
(last modified 1395-12-10T04:00:35+00:00 )
حوت 10, 1395 08:30 Asia/Kabul
  • ظریف: اکو زمینه ای بی نظیر برای گسترش همکاری های منطقه ای است

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران دوشنبه شب در بدو ورود به «اسلام آباد» برای شرکت در بیست و دومین نشست شورای وزیران سازمان همکاری های اقتصادی «اکو»، تاکید کرد: این سازمان منطقه ای، زمینه ای بی نظیر برای گسترش همکاری های منطقه است.

«محمد جواد ظریف» با بیان این که «اکو» یکی از قدیمی ترین سازمان های همکاری های اقتصادی در جهان در حال توسعه و آسیا است، خاطر نشان کرد: در پایان سه سال ریاست جمهوری اسلامی ایران بر شورای وزیران اکو، امروزسه شنبه در بیست و دومین نشست شورای وزیران اکو، ریاست دوره ای به جمهوری اسلامی پاکستان منتقل خواهد شد.

وزیر امور خارجه جمهوری ایران همچنین با اشاره به این که ساز و کارهای بسیار خوبی در اکو برای همکاری میان اعضا وجود دارد افزود: ایران در دوره ریاست دوره ای خود بر اکو تلاش کرد تا حداکثر بهره برداری را از این ساز و کارها به نفع تمام اعضا داشته باشد و امیدوار است که این تلاش توسط پاکستان ادامه یابد.

اسلام‌آباد، پایتخت پاکستان امروز (سه‌شنبه) میزبان بیست و دومین نشست وزیران امور خارجه عضو سازمان همکاری اقتصادی (اکو) و روز چهارشنبه نیز میزبان سیزدهمین اجلاس سران اکو خواهد بود.

«حسن روحانی» رئیس جمهوری اسلامی ایران هم قرار است برای شرکت در اجلاس سران اکو روز سه‌شنبه به اسلام آباد سفر کند.

ایران، ترکیه، پاکستان، افغانستان، ترکمنستان، قرقیزستان، ازبکستان، قزاقستان، تاجیکستان و جمهوری آذربایجان، 10 عضو سازمان همکاری اقتصادی (اکو) هستند.

 

کلیدواژه