سیاست مداخله گری، تجاوز و پاکسازی نژادی عامل افزایش قاچاق انسان در جهان
(last modified 1395-12-26T07:52:37+00:00 )
حوت 26, 1395 12:22 Asia/Kabul
  • سیاست مداخله گری، تجاوز و پاکسازی نژادی عامل افزایش قاچاق انسان در جهان

نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد گفت: اشغالگری، جنگ‌های فرسایشی، تروریسم و پاکسازی نژادی از ریشه های اصلی پدیده شوم قاچاق انسان در جهان است .

به گزارش روز پنج شنبه اداره کل دیپلماسی رسانه ای وزارت خارجه، "غلامعلی خوشرو" نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل در نشست عمومی شورای امنیت این سازمان در خصوص قاچاق انسان، افزود: قاچاق انسان ، استثمار و بهره وری جنسی از اَشکال مختلف برده داری و بعنوان یکی از چالش های مهم بین المللی است.

غلامعلی خوشرو تصریح کرد: سیاست‌های مداخله جویانه و تجاوزگرانه، تروریسم و پاکسازی نژادی ، شرایط را برای ایجاد موج پناهجویان ، مهاجران و فعالیت های قاچاقچیان انسان فراهم کرده است.

وی، وظیفه اصلی شورای امنیت سازمان ملل را مقابله با این پدیده‌ شوم دانست و گفت: چنانچه شورای امنیت سازمان ملل با ریشه های اصلی پدیده قاچاق و سوء استفاده از انسان ها برخورد نکند، مقابله با این چالش جهانی راه به جایی نخواهد برد.

خوشرو همچنین گفت: بحران در خاورمیانه و شمال آفریقا به ایجاد گروههای مسلح غیر قانونی ، تروریستی و تضعیف حکومت قانونی منجر شده و زمینه را برای فعالیت های گروههای تروریستی و افراط گرا مانند داعش فراهم  کرده است.

نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل تاکید کرد: راه حل این مشکلات احترام کامل به اصل حاکمیت کشورها، احترام به حقوق مهاجران و پناهندگان و پایان دادن به اقدامات خشونت آمیز علیه اقلیت‌های دینی ، نژادی و بیگانه هراسی است.

 

کلیدواژه