جزایری: آمریکا بیش از گذشته، رفتار ناوهایش را در خلیج فارس کنترل کند.
(last modified 1396-01-06T07:42:58+00:00 )
حمل 06, 1396 12:12 Asia/Kabul
  • جزایری: آمریکا بیش از گذشته، رفتار ناوهایش را در خلیج فارس کنترل کند.

سخنگوی ارشد نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد: آمریکا بیش از گذشته نسبت به رفتار ناوهایش در خلیج فارس نظارت و کنترل داشته باشد.

به گزارش عصر شنبه ایرنا، سردارسرتیپ پاسدار سید مسعود جزایری اظهارداشت: انتشار خبرهایی از سوی منابع امریکایی درخصوص رفتار غیرحرفه ای شناورهای ایرانی عاری از حقیقت است.  وی افزود: این خبرها یا براساس گزارش های غلط بوده و یا اغراض دیگری را دنبال می کند.  سخنگوی ارشد نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد: مقصر هرگونه نا آرامی در خلیج فارس، آمریکایی ها خواهند بود و به همین خاطر مجددا هشدار می دهیم که نظامیان آمریکایی باید رفتار خود را تغییر دهند.

پیشتر نیز، فرمانده ناو تیپ رزمی 112 ذوالفقار منطقه یکم نیروی دریایی سپاه پاسداران، نسبت به اقدام غیرحرفه ای اخیر یک ناو امریکایی در خلیج فارس واکنش نشان داده بود. ناوسالار سوم پاسدارمهدی هاشمی در واکنش به خبر نادرستی که به نقل از یک مقام امریکایی درباره ناو امریکا منتشر شده بود، گفت: به دنبال حضور نامشروع شناورهای مربوط به قدرت های فرامنطقه ای در خلیج فارس و تنگـه هرمز در چهاردهم حوت 1395 یک فروند ناو امریکایی در اقدامی غیرحرفه ای و حرکت توام با اخطار نزدیک شناورهای ایران شده بود .