معاون دبیر کل اکو: نقش مهم ایران در حمل و نقل ریلی بین کشورهای منطقه
(last modified 1396-01-29T03:06:14+00:00 )
حمل 29, 1396 07:36 Asia/Kabul
  •  معاون دبیر کل اکو: نقش مهم ایران در حمل و نقل ریلی بین کشورهای منطقه

معاون دبیر کل سازمان همکاری اقتصادی ( اکو ) گفت: جمهوری اسلامی ایران می تواند در ارتباط دهی کشورهای منطقه از طریق حمل و نقل ریلی نقشی مهم ایفا کند.

"احسان علی منگی" روز دوشنبه در حاشیه سیزدهمین اجلاس مسئولان راه آهن کشورهای عضو سازمان همکاری اقتصادی (اکو) در باکو در گفت و گو با ایرنا با تاکید بر این که پیشتر حمل و نقل ترانزیتی در منطقه دشوار بود، ابراز امیدواری کرد، بعد از توافق کشورهای منطقه در سال 2014 برای راه اندازی کریدور ریلی ترانزیتی - یک انقلاب جدید در عرصه حمل و نقل در منطقه روی دهد.

وی افزود: با تحقق این هدف، ارتباط میان کشورهای حوزه اکو با سایر کشورهای منطقه برقرار می شود و به ویژه ایران می تواند از بندر عباس با سایر دریاهای آزاد ارتباط تجاری داشته باشد .

معاون دبیر کل سازمان همکاری اقتصادی، ایران را مهم ترین قسمت پروژه کریدور حمل و نقل ترانزیتی در منطقه عنوان و ابراز امیدواری کرد که این کریدور برای کشورهای آسیای مرکزی نیز دستاورد اقتصادی و تجاری داشته باشد.

سازمان همکاری های اقتصادی اکو از سوی کشورهای ترکیه ، ایران و پاکستان در سال 1985 ( 1364 ) تاسیس شد. هم اکنون ایران، ترکیه، پاکستان، افغانستان، جمهوری آذربایجان، ترکمنستان، قرقیزستان، قزاقستان، ازبکستان و تاجیکستان ،اعضای سازمان همکاری‌ اقتصادی (اکو) هستند.