حمل 31, 1396 16:26 Asia/Kabul
  • در دیدار با سرکنسول ایران در هراتوالی هرات: اجرایی شدن احداث راه آهن هرات- خواف از اولویت‌های دولت افغانستان است

والی هرات در دیدار با سرکنسول ایران در هرات خواستار ادامه کار احداث راه‌آهن هرات-خواف شد و گفت: اجرایی شدن این طرح از اولویت‌های دولت افغانستان است و وزارت دارایی این کشور هزینه‌ احداث قطعه چهارم این راه‌آهن را تدارک دیده‌است.

به گزارش رادیو دری، «آصف رحیمی» والی هرات در  ملاقات با «محمود افخمی رشیدی» سر کنسول ایران در هرات با تاکید بر اینکه روابط بین 2 کشور اسلامی ایران و افغانستان هم اکنون در سطح بسیار خوبی پیگیری می‌شود، خواستار افزایش همکاری‌های همه جانبه در بین 2 ولایت مرزی شد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: تحکیم و تقویت مناسبات نیک، گسترش روابط حسنه و همسایه‌داری خوب یک نیاز است.

رحیمی به سفر سال گذشته اش به استان خراسان رضوی به دلیل تقویت همین روابط خوب اشاره کرد و افزود: تلاش‌های مسئولان محلی در ولایت هرات برای دستیابی به نتایج و اجرایی شدن توافقات این سفر ادامه دارد.

والی هرات در این دیدار خواستار ادامه کار احداث راه‌آهن هرات-خواف و سرعت بخشیدن به این روند شد و تاکید کرد: اجرایی شدن این طرح از اولویت‌های دولت افغانستان است و  وزارت دارایی این کشور هزینه‌ احداث قطعه چهارم این راه‌آهن را تدارک دیده‌ است.

 «محمود افخمی رشیدی» سرکنسول ایران در هرات نیز روابط حسنه در بین 2 ملت و 2 دولت اسلامی ایران و افغانستان را مایه‌ فخر و مباهات دانست و ضمن تاکید بر تقویت این مناسبات گفت:  ایران به دلیل شکوفایی اقتصادی در افغانستان با دولت و مردم شریف این کشور همکار خواهد بود.

افخمی رشیدی با بیان اینکه روابط بسیار خوبی بین 2 ولایت هرات و خراسان رضوی وجود دارد، افزود: برگزاری دومین اجلاس والی‌های هرات و خراسان رضوی که قرار است به زودی برگزار شود زمینه‌ تقویت این روابط برادرانه را بیشتر از قبل آماده خواهد کرد.

سرکنسول ایران در هرات علاقه‌مندی کشورش را به دلیل تداوم همکاری‌ها در بخش احداث راه‌آهن در افغانستان ابراز داشت و تصریح کرد: توسعه و پیش‌رفت در افغانستان توسعه‌ی ایران است و دولت این کشور از هیچ همکاری در این خصوص دریغ نخواهد کرد.

افخمی رشیدی در خصوص اعطای روادید  ایران برای متقاضیان گفت: به دلیل افزایش سطح اقدامات در خصوص بهبود و توسعه خدمات کنسولی در هرات تلاش‌های موثری انجام شده و متقاضیان می‌توانند به راحتی به این خدمات دسترسی داشته باشند.

این دیپلمات ایران در هرات به طرح صدور روادید درمانی به بیماران اشاره کرد و افزود: این خدمات توسط شرکت‌های (توردرمانی) با هزینه‌های اندک و حتی با نصف قیمت انجام می‌شود که تسهیلات فراوانی را برای متقاضیان فراهم کرده‌است.