ثور 06, 1396 11:02 Asia/Kabul
  • وزیر دفاع ایران: همکاری ایران و هند در تامین امنیت منطقه مهم است

وزیران دفاع ایران و هند بر اهمیت همکاریهای دو کشور در گسترش صلح و ثبات پایدار در منطقه ، تاکید کردند.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا،"سردار سرتیپ پاسدار حسین دهقان" وزیر دفاع ایران در دیدار "آرون جیتلی" وزیر دفاع هند در حاشیه نشست بین المللی امنیتی مسکو، افزود: با توجه به اشتراکات فرهنگی، تمدنی و اهمیت ژئوپلتیکی و ژئواستراتژیکی دو کشور ، ارتقای سطح همکاری های ایران و هند در زمینه های سیاسی، نظامی و امنیتی می تواند به بهبود شاخص های امنیت منطقه ای کمک کند.

وزیر دفاع ایران ، مبارزه با افراط گرایی، تروریسم، قاچاق مواد مخدر، دزدی دریایی و تبادل تجربیات در حوزه های مختلف را از جمله زمینه های همکاری ایران و هند برشمرد و بر گسترش روابط دوجانبه تا سطح راهبردی تاکید کرد.

"آرون جیتلی" وزیر دفاع هند هم در این دیدار گفت: تاریخ و تمدن مشترک، علاقمندی ایران و هند را برای گسترش روابط در تامین و حفظ امنیت منطقه ایجاد کرده است.

وزیر دفاع هند همچنین تصریح کرد: زمینه ها برای گسترش همکاری ایران و هند در حوزه دفاعی و امنیتی آماده است و مذاکرات مقام های دفاعی دو کشور برای توسعه روابط ، مهم است.

نشست بین المللی امنیت مسکو از امروز چهارشنبه با شرکت اعضای هیات های نمایندگی حدود 80 کشور، 25 سرپرست هیات در سطح وزیران دفاع، رئیسان ستاد کل نیروهای مسلح و فرماندهان ارشد نظامی آغاز می شود.

بررسی جریان تکفیری و تروریسم در سوریه و یمن و گسترش آن در منطقه و تحولات جدید خاورمیانه و جهان از جمله محورهای نشست بین المللی مسکو است.

 

کلیدواژه