روحانی: پاکستان سریعا نسبت به شناسایی و برخورد با عوامل حمله تروریستی «میرجاوه» اقدام نماید
(last modified 1396-02-08T05:35:49+00:00 )
ثور 08, 1396 10:05 Asia/Kabul
  •  روحانی: پاکستان سریعا نسبت به شناسایی و برخورد با عوامل حمله تروریستی «میرجاوه» اقدام نماید

رئیس جمهوری اسلامی ایران، از دولت دوست و همسایه، پاکستان خواست با اقدامی مسوولانه، هرچه سریعتر نسبت به شناسایی، معرفی و برخورد با عوامل حمله تروریستی چهارشنبه شب به مرزبانان جمهوری اسلامی ایران در هنگ مرزی «میرجاوه» استان سیستان و بلوچستان (جنوب شرق ایران) اقدام نماید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، «حسن روحانی» پنجشنبه شب در پیامی با تسلیت شهادت و مجروح شدن جمعی از مرزبانان دلیر و جان بر کف ایران در حین انجام مأموریت در حادثه تروریستی مذبوحانه «میرجاوه»، از شورای عالی امنیت ملی و وزارت امور خارجه ایران خواست تا حصول نتیجه با جدیت این موضوع را پیگیری کرده تا از تکرار چنین حرکت های ناجوانمردانه جلوگیری شود.

روحانی خاطر نشان کرد، این حمله تروریستی ایرانیان را در اندوه فراوان فرو برده است.

چهارشنبه‌شب در پی کمین تروریست‌ها در نقطه صفر مرزی ایران با پاکستان، ۱۰ نفر از مرزبانان منطقه «میرجاوه» استان سیستان و بلوچستان ایران حین گشت‌زنی ‌به شهادت رسیدند.  گروهک تکفیری‌ «جیش‌الظلم» مسوولیت این حمله تروریستی را برعهده گرفته است.

اشرار مسلح و مزدور در چند سال اخیر با اجرای عملیات تروریستی از داخل خاک پاکستان، تعدادی از شهروندان و مرزبانان جمهوری اسلامی ایران را در مناطق مرزی استان سیستان و بلوچستان به شهادت رسانده اند.

 

کلیدواژه