شمخانی: حضور حماسی مردم در انتخابات، قدرت نرم ایران را به جهان نشان داد
(last modified 1396-02-31T02:48:30+00:00 )
ثور 31, 1396 07:18 Asia/Kabul
  •  شمخانی: حضور حماسی مردم در انتخابات،  قدرت نرم ایران را به جهان نشان داد

دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران خاطر نشان کرد، حضور حماسی ملت بزرگ ایران در دوازدهمین دوره‌ انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا باردیگر قدرت نرم جمهوری اسلامی را به رخ جهانیان کشید و پایه های اقتدار و امنیت این نظام الهی را بیش از پیش استحکام بخشید.

به گزارش ایرنا، «علی شمخانی» شنبه شب در پیامی انتخاب دوباره «حسن روحانی» به ریاست جمهوری اسلامی ایران را به وی تبریک گفت و تصریح کرد، برگزاری باشکوه، امن و منظم این انتخابات درشرایط بسیار حساس منطقه صرف نظر از ارزش های سیاسی آن، جلوه روشنی از قابلیت ها و ظرفیت های امنیتی و انتظامی ایران و سندی افتخار آمیز در مسیر اعتلای ایران اسلامی و افزایش امنیت در کشور است.

بر اساس اعلام نتایج نهایی دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران که روزجمعه در ایران و 102 کشور جهان برگزار شد، «حسن روحانی» نامزد این انتخابات با کسب بیش از 23 میلیون رای، بار دیگر رئیس جمهور ایران شد.

حضور ایرانیان در این دوره از انتخابات پرشور و کم‌ نظیر بود.

به سبب حضور گسترده و میلیونی مردم در پای صندوق‌های رای، چهار بار زمان اخذ رای در ایران تمدید شد.

56 میلیون و 410 هزارو 234 ایرانی واجد شرایط لازم رای دادن در انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا بودند که مشارکت بیش از هفتاد درصدی و حضور بیش از 40 میلیون نفری در این انتخابات اعلام شده است.

 

کلیدواژه