روحانی: فرقه گرایی از ‏آفت های بزرگ و برهم زننده امنیت منطقه است
(last modified 1396-03-07T03:20:24+00:00 )
جوزا 07, 1396 07:50 Asia/Kabul
  • روحانی: فرقه گرایی از ‏آفت های بزرگ و برهم زننده امنیت منطقه است

رئیس جمهوری اسلامی ایران در گفت و گوی تلفنی امیر قطر، فرقه گرایی را از آفت های بزرگ و برهم زننده امنیت منطقه برشمرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری؛ «حسن روحانی» رییس جمهوری اسلامی ایران روز شنبه با قدردانی از تماس تلفنی «شیخ تمیم بن حمد آل ثانی» امیر قطر، ضمن تاکید بر ضرورت همکاری کشورهای منطقه برای استقرار صلح و آرامش گفت: ایران می خواهد جهان اسلام که از چند دستگی رنج می برد به سمت صلح و برادری گام بردارد و در این راستا آماده مذاکره با هدف رسیدن به توافقی واقعی است.

روحانی با با بیان اینکه تروریسم به عنوان معضلی بزرگ امنیت همه را تهدید می کند افزود: راه مبارزه با تروریسم همکاری مشترک است.

رییس جمهور اسلامی ایران با تاکید بر اینکه ثبات و امنیت کشورهای منطقه به یکدیگر پیوند خورده  و از هم تاثیر می پذیرند، حاکمیت فضای اعتدال، میانه روی و عقلانیت در روابط میان کشورها و استفاده از راه حل های سیاسی را برای حل مشکلات منطقه خواستار شد.

روحانی همچنین با بیان اینکه تهران برای گسترش روابط خود با کشورهای همسایه و بویژه قطر اهمیت زیادی قائل است، اظهار کرد: یکی از اصول سیاست خارجی ایران تداوم همکاری با کشورهای همسایه در خلیج فارس است و با اراده مستحکم دو طرف می توان موانع موجود را برطرف و پیوندهای برادری را تقویت کرد.

شیخ تمیم بن حمد آل ثانی نیز در این تماس تلفنی با تبریک پیروزی روحانی در انتخابات ایران، روابط دوحه با تهران را دیرینه، تاریخی و مستحکم توصیف کرد و گفت: در مسیر تقویت بیش از پیش روابط ایران و قطر هیچ مانعی وجود ندارد.

شیخ تمیم بن حمد آل ثانی همچنین با اشاره به برخی مشکلات منطقه ای تاکید کرد: بی تردید مذاکره و گفت وگو تنها راه رفع مشکلات است و روند گفت وگوهایی که کویت به نمایندگی از کشورهای حاشیه جنوبی خلیج فارس آغاز کرده است، باید تداوم یابد.

 

کلیدواژه