بازتاب گسترده حمله موشکی سپاه ضد تروریست‌ها در سوریه در رسانه‌های جهان
(last modified 1396-03-29T04:11:16+00:00 )
جوزا 29, 1396 08:41 Asia/Kabul
  •  بازتاب گسترده حمله موشکی سپاه ضد تروریست‌ها در سوریه در رسانه‌های جهان

حمله موشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به مواضع تروریست ها در دیر الزور سوریه بازتاب گسترده ای در رسانه های جهان داشت.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شامگاه یکشنبه با هدف تنبیه تروریستهای تکفیری در سوریه، مقر فرماندهی و مراکز تجمع و پشتیبانی و ساخت خودروهای انفجاری تروریست های تکفیری را در منطقه دیرالزور، شرق این کشور با شش فروند موشک میان بُرد زمین به زمین هدف قرار داد. این موشک‌ها با عبور از آسمان عراق و طی کردن مسیری 650 کلیومتری، به صورت دقیق به اهداف تعیین شده اصابت کرد.

آسوشیتدپرس در واکنش به حمله موشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به پایگاه های تروریست ها در سوریه اعلام کرد: سپاه پاسداران در تلافی حملات هفتم ژوئن داعش در تهران، این حمله را انجام داده است.

پایگاه اینترنتی فرانس پرس نیز در اینباره اعلام کرد: این نخستین حمله موشکی ایران به خارج از مرزهای خود بعد از 30 سال و جنگ ایران و عراق (88 - 1980) است.

حمله موشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به مواضع داعش در دیرالزور بازتاب خبری گسترده ای نیز در رسانه های سوریه داشت.

شبکه تلویزیونی الاخباریه سوریه اعلام کرد: حمله موشکی نیروهای ایرانی به مواضع گروههای تروریستی در دیرالزور سوریه، خسارات قابل توجهی را بر گروه تروریستی داعش وارد کرده و تعداد قابل توجهی از تروریست ها به هلاکت رسیده اند.

خبرنگار سی ان ان در تهران با فوق العاده و نادر توصیف کردن حمله موشکی سپاه به مقر تروریست ها در سوریه گزارش داد: حمله موشکی ایران به سوریه نشان دهنده افزایش نقش ایران در تحولات سوریه است.

شبکه ها و خبرگزاری های روسیه از جمله  راشاتودی، اسپوتنیک، روسی میر، زویوزدا، رن تی وی لایف نیوز، خبرگزاری اخبار فدرال روسیه، ریانووستی هم این حمله را پوشش دادند و اعلام کردند: سپاه در تلافی حملات تروریستی تهران، با موشک های میان برد مواضع تروریست ها در استان دیروالزور سوریه را هدف قرار داد که در اثر این حمله، تعداد زیادی از تروریست ها کشته و خسارت قابل توجه ای به مواضع تروریست ها وارد شده است.

پایگاه اینترنتی روزنامه نیویورک پست در اینباره نوشت: ایران به تلافی حملات تهران مواضع داعش را در سوریه هدف قرار داد.

حمله موشکی سپاه پاسداران به مواضع تروریست ها در سوریه در رسانه های رژیم صهیونیستی از جمله معاریو، یدیعوت آحارانوت، جروزالم پست، اسرائیل نشنال نیوز و تلویزیون رژیم صهیونیستی  نیز بازتاب گسترده ای داشت و این رسانه ها اعلام کردند: ایران از موشک های شهاب سه میان برد، در حمله به مواضع داعش در سوریه استفاده کرد.

رویترز با اعلام اینکه ایران روز یکشنبه با شلیک موشک به شرق سوریه، پایگاه های تروریست ها در آن منطقه را به تلافی حملات تهران هدف قرار داد نوشت: این حمله به کشته شدن تعداد زیادی از تروریست ها و از بین بردن تجهیزات و سلاح های آنان منجر شده است.

خبرگزاری شین‌هوا و روزنامه «پیپلز دیلی» بزرگترین گروه مطبوعاتی در چین هم در اینباره نوشتند: ایران به تلافی حمله تروریستی تهران با موشک های میان برد خود دیر الزور سوریه را هدف قرار داد.

شبکه های تلویزیونی المیادین و المنار لبنان، خبرگزاری رسمی اتریش (آپا)، خبرگزاری رسمی اوکراین، روزنامه لوفیگارو و رادیو بین المللی فرانسه، روزنامه الشروق و الیوم السابع مصر، روزنامه الخلیج امارات، پایگاه اینترنتی العربیه نت، پایگاه اینترنتی ایلاف و الجزیره هم حمله موشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به مواضع تروریست ها در سوریه را پوشش دادند.

کلیدواژه