قطعنامه روز جهانی قدس؛ حمایت از انتفاضه فلسطین و محکومیت رواج خط سازش
(last modified 1396-04-02T08:43:28+00:00 )
سرطان 02, 1396 13:13 Asia/Kabul
  • قطعنامه روز جهانی قدس؛ حمایت از انتفاضه فلسطین و محکومیت رواج خط سازش

شرکت کنندگان در راهپیمایی روز جهانی قدس در قطعنامه‌ای با تاکید بر حمایت از انتفاضه فلسطین و مقاومت اسلامی، رواج خط سازش و عادی سازی روابط با رژیم اشغالگر قدس از سوی رژیم آل سعود را محکوم کردند.

در قطعنامه پایانی راهپیمایی روز جهانی قدس آمده است : آزادی قدس شریف و تلاش برای «زوال و نابودی قطعی اسراییل» همچنان «اولویت اول جهان اسلام» بوده و هر اقدامی که امت اسلامی را از موضوع فلسطین منحرف کند محکوم است.

بر اساس این قطعنامه، تنها راه حل مساله فلسطین « بازگشت آوارگان فلسطینی از مناطق مختلف جهان» و «برگزاری همه پرسی فراگیر و آزاد برای تعیین آینده این کشور» بوده و هر راه حل دیگری به عنوان فرصت سازی برای ادامه حیات رژیم جعلی صهیونیستی و تضییع حقوق مسلم مردم فلسطین محکوم شده است.

راهپیمایان همچنین ضمن تاکید بر ضرورت وحدت، هم گرایی گروه‌های فلسطینی برابر رژیم کودک کش صهیونیستی، «یهودی سازی» سرزمین‌های اشغالی و تلاش برای «نابودی هویت ملی و تاریخی فلسطین» را محکوم کردند و از سازمان‌ها و نهادهای بین المللی و منطقه‌ای خواستند تا مانع تداوم این توطئه خطرناک شوند.

این قطعنامه در ادامه «فتنه» داعش و تروریست‌های تکفیری در عراق، سوریه، لیبی و جنایات آل سعود در یمن و بحرین را نقشه مشترک «آمریکا»، «رژیم صهیونیستی» و «ارتجاع منطقه» دانسته و تلاش رژیم آل سعود و برخی از کشورهای منطقه در جهت امنیت سازی برای رژیم صهیونیستی از طریق حمایت از تروریسم و رواج خط سازش و عادی سازی روابط با رژیم اشغالگر قدس را محکوم کرده است.

قطعنامه پایانی روز جهانی قدس، ضمن حمایت از نقش راهبردی و مستشاری سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در جبهه مقاومت اسلامی به ویژه مقابله با تروریست‌های تکفیری، تاکید کرد : هرگونه تهدید و اقدام ضد امنیت ملی ایران با پاسخ‌های قاطعانه و پشیمان کننده مواجه خواهد شد. 

 

کلیدواژه