سازمان ملل: ایران کشوری راهبر در زمینه مقابله با گرد و غبار است
(last modified 1396-04-10T10:53:34+00:00 )
سرطان 10, 1396 15:23 Asia/Kabul
  • سازمان ملل: ایران کشوری راهبر در زمینه مقابله با گرد و غبار است

نماینده مقیم سازمان ملل متحد در تهران، جمهوری اسلامی ایران را کشوری راهبر در زمینه مقابله با گرد و غبار دانست و تصریح کرد : ایران اقدامات زیادی برای مقابله با این پدیده انجام داده است.

به گزارش ایرنا ، «گری لوییس» روز شنبه در آستانه برگزاری " کنفرانس بین المللی مقابله با گرد و غبار" در نشست خبری با بیان این که توفان های گرد و غبار سراسر کره زمین را تحت تاثیر قرار داده است، خاطر نشان کرد: از سراسر جهان برای شرکت در این همایش به ایران خواهند آمد.

نماینده سازمان ملل متحد در ایران، استان های تهران، ایلام (غرب ایران)، سیستان و بلوچستان (جنوب شرق ایران)، کرمانشاه (غرب ایران) و خوزستان (جنوب غرب ایران) ایران را درگیر معضل گرد و غبار دانست و تصریح کرد، این پدیده بر اقتصاد،  انرژی و حمل و نقل تاثیرمی گذارد.

«گری لوییس» با اشاره به این که سال گذشته، چهار قطعنامه برای مقابله با گرد و غبار در مجمع عمومی سازمان ملل تصویب شد خاطر نشان کرد، نقش ایران در تصویب تمام این قطعنامه ها بسیار چشمگیر بوده است.

در این کنفرانس بین المللی که12 تا 14 سرطان در تهران برگزار خواهد شد ، تاکنون 31 کشور، دو معاون دبیر کل سازمان ملل و 9 سازمان بین المللی برای حضور در آن اعلام آمادگی کرده اند، نمایندگان کشورها درباره منشا طبیعی و انسانی گرد و غبار، گفت و گو و یک بیانیه به نام تهران که ظرفیت ها و راه حل های مقابله با گرد و غبار در آن درج خواهد شد، صادر می کنند.

 

کلیدواژه