اسد 30, 1395 14:51 Asia/Kabul
  • وزیر دفاع ایران: سامانه اس 300 به طور کامل وارد ایران می‌شود

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ایران، گفت:بخش عمده اس 300 به ایران وارد شده و بخش دیگر در حال بارگیری و انتقال است.

 وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ایران، گفت: تا یک ماه آینده سامانه موشکی اس- 300 روسیه به طور کامل وارد ایران می‌شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)؛ سردار سرتیپ پاسدار «حسین دهقان»، وزیر دفاع ایران امروز(شنبه) در نشست خبری به مناسبت فرا رسیدن روز صنعت دفاعی، در پاسخ به سوالی درباره زمان تکمیل انتقال سامانه اس 300 و منطقه استقرار این سامانه، افزود: بخش عمده اس 300 به ایران وارد شده و بخش دیگر در حال بارگیری و انتقال است.

سردار سرتیپ دهقان با تاکید بر این که پرسنل نظامی ایران آموزش‌های لازم جهت‌نگهداری و به کارگیری از سامانه موشکی اس300 را دیده‌اند، گفت: درباره محل استقرار این سامانه متناسب با تهدیداتی که ضد نقاط حساس ایران مطرح می‌شود، تصمیم‌گیری خواهد شد.

وزیر دفاع ایران درباره سطح همکاری ایران و روسیه نیز افزود: در دوره جدید همکاری‌های ایران و روسیه برای مبارزه با بی‌ثباتی و ناامنی در منطقه و دسترسی به صلح و امنیت در سطح منطقه و ریشه‌کن کردن ترور و ترویسم در منطقه‌، راهبردی است.

سردار سرتیپ دهقان با اشاره به حضور هواپیماهای جنگنده روسی در غرب ایران و استفاده روس‌ها از امکانات پایگاههای هوایی ایران گفت: آنچه که امروز در پذیرش هواپیماهای روسی انجام می‌شود درچارچوب همکاری‎های متقابل ایران و روسیه برای هدف قراردادن جریان‎های تروریستی در سوریه و بنا به درخواست دولت این کشور است.

کلیدواژه