اسد 15, 1396 08:11 Asia/Kabul
  •  آیت الله آملی لاریجانی: مشارکت مردم ایران در انتخابات، جمهوریت نظام را به رخ جهانیان کشاند

رئیس قوه قضاییه ایران عصر شنبه در آئین تحلیف «حسن روحانی» رییس جمهوری اسلامی ایران گفت: مشارکت بیش از 40 میلیونی مردم ایران در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، جمهوریت نظام را به رخ جهانیان کشاند.

«حسن روحانی» هفتمین رییس جمهوری اسلامی ایران امروز(شنبه) برای دومین دوره سوگند یاد کرد که پاسدار اسلام، نظام جمهوری اسلامی و قانون اساسی ایران باشد؛ در مراسم تحلیف روحانی مقامات و شخصیت های کشوری و لشگری و بیش از 100 هیئت عالی رتبه خارجی و بین المللی از کشورهای مختلف جهان حضور داشتند.

«آیت الله صادق آملی لاریجانی» رئیس قوه قضاییه ایران روز شنبه در مراسم تحلیف حسن روحانی در مجلس شورای اسلامی ایران، با قدردانی از حضور مهمانان داخلی و خارجی در این مراسم اظهار کرد: مردم ایران به دشمنان کینه توز انقلاب اسلامی نشان دادند که بعد از گذشت حدود ۴۰ سال همچنان قدرتمندانه و با اعتقاد راسخ پای آرمان های نظام اسلامی ایستاده‌اند.

آیت الله آملی لاریجانی افزود: نظام جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر آموزه های دینی و باوجود تهدیدهای فراوان از سوی استکبار جهانی، توانسته مظهر آزادی و مردم سالاری دینی در جهان باشد.

رئیس قوه قضاییه ایران با اشاره به اینکه مردم سالاری دینی ایران در نظام سیاسی مبتنی بر آرای مردم، آموزه‌های دینی و ارزش‌های اخلاقی است، تصریح کرد: فلسفه نهفته در این نظام سیاسی، فلسفه‌ای غنی از جهات متافیزیکی و ارزشی است و از پارادوکس‌های نظام لیبرال دموکراسی خالی است.