شمخانی: پیروزی های محور مقاومت نوید بخش نابودی داعش است/ آمریکا مهمترین حامی تروریسم است
(last modified 1396-05-25T00:46:21+00:00 )
اسد 25, 1396 05:16 Asia/Kabul
  • شمخانی: پیروزی های محور مقاومت نوید بخش نابودی داعش است/ آمریکا مهمترین حامی تروریسم است

دبیر شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران، با تاکید بر نقش وحدت آفرین «سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب الله در لبنان، پیروزی های اخیر محور مقاومت را نوید بخش نابودی گروه تروریستی داعش دانست.

به گزارش رادیو دری،«علی شمخانی» روز سه شنبه در گفت و گو با پایگاه خبری «العهد» با تبریک یازدهمین سالگرد پیروزی لبنان در جنگ 33 روزه به دولت، ملت و حزب الله لبنان، تصریح کرد، مقاومت اسلامی در سال 1385با تکیه بر ایمان و شجاعت رزمندگان شهادت طلب خود افسانه «ارتش شکست ناپذیر صهیونیستی» را به سخره گرفت و ثابت کرد امت اسلامی هر زمان اراده کند می تواند به مدد سلاح ایمان و جهاد، قوی ترین ارتش های جهان را به خاک ذلت بنشاند.

جنگ 33 روزه میان ارتش رژیم صهیونیستی و نیروهای حزب‌الله لبنان در ماه سرطان 1385 آغاز شد و در 23 اسد همان سال با پیروزی حزب الله لبنان به پایان رسید. رژیم صهیونیستی با تحمل خسارت و تلفات سنگین از این جنگ عقب نشینی کرد.

دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران افزود: پیروزی حزب الله در جنگ 33 روزه الهام بخش ملت و گروه های مقاومت فلسطین به ویژه در باریکه غزه شد.

دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران همچنین با مهم خواندن نقش حزب الله لبنان در شکست گروه های تروریستی در سوریه گفت: محبوبیت گسترده حزب الله در جهان اسلام و کشورهای عربی خشم رژیم صهیونیستی و مزدوران آن را برانگیخته است.

شمخانی تاکید کرد، جمهوری اسلامی ایران با همه توان از مقاومت و کشورهایی که در خط مقدم مبارزه با تروریسم هستند پشتیبانی خواهد کرد.

دبیر شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران همچنین با انتقاد از رفتار دوگانه آمریکا در موضوع مبارزه با تروریسم گفت: بالگردهای آمریکایی بارها در مناطق تحت اشال داعش فرود آمده اند و جنگنده های آمریکا نیروهای بسیج مردمی عراق را در نزدیکی مرزهای سوریه هدف حمله خود قرار داده اند.

شمخانی خاطر نشان کرد، سیاست های آمریکا ثابت می کند این کشور مهمترین حامی تروریسم در منطقه است.